کد خبر 5550
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

آتانی:

باید دانش های اصیل اسلامی در سیاستگذاری کلان کشور بیش از گذشته دخیل باشد

باید دانش های اصیل اسلامی در سیاستگذاری کلان کشور بیش از گذشته دخیل باشد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ظرفیت های بی بدیل علوم اسلامی برای سیاستگذاری کلان کشور گفت: باید دانش های اصیل اسلامی به ویژه دانش های نوپدید در حوزه علمیه در سیاستگذاری کلان کشور بیش از گذشته دخیل باشد.

به گزارش نمایندگان ما، عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان قم خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه در عرصه های مختلف ظرفیت های بالا و متنوعی برخوردار است که باید بتوان از این قابلیت ها برای اداره کشور استفاده کرد.

وی گفت: باید علاوه بر علوم متعارف حوزوی، دانش های اسلامی در چارچوب رشته هایی مانند اقتصاد، سیاست، حقوق، مدیریت و مطالعات حکمرانی در سیاستگذاری های کلان کشور نقش آفرین باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در رویکرد جدید، اقدام به تشکیل هفت گروه پژوهشی فرهنگی اجتماعی، مطالعات بنیادین حکمرانی، اقتصاد، حقوق، مطالعات سیاسی، مطالعات مدیریتی و تولیدی و زیربنایی نموده است.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به عنوان اتاق فکر  پزوهشگران و اساتید حوزوی در زمینه قانونگذاری، این آمادگی را دارد که در این عرصه به ایجاد یک گفتمان جدی در عرصه رسانه، مبادرت کند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که حوزه های علمیه باید در عرصه سیاستگذاری اثرگذار باشند و باید زمینه های لازم برای شنیدن سخنان پژوهشگران و اساتید حوزوی در عرصه های مختلف بویژه حوزه قانونگذاری فراهم شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از برگزاری کنفرانس برنامه هفتم توسعه با رویکرد فرهنگی خبر دادو گفت: برنامه هفتم، قدرت گفتمان سازی، سیاستگذاری، قانونگذاری و ریل گذاری مناسب را دارد و اگر بخواهیم این برنامه در مسیر درستی قرار بگیرد باید پایه‌های آن بویژه در حوزه فرهنگ مستحکم باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای استان قم نیز در این نشست برای همکاری با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و استفاده از ظرفیت های علمی این مرکز در بعد اندیشه ای و عملی و نیز حضور پژوهشگران مرکز در صدا و سیما و ترویج پژوهش ها و توصیه های سیاستی مرکز، اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

کد خبر 5550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =