کد خبر 5554
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

گزارش اختصاصی؛

ممکن است شاهد طرح صیانت دیگری باشیم!

ممکن است شاهد طرح صیانت دیگری باشیم!

احتمال دارد که شاهد طرح صیانت دیگری باشیم چرا که فضای مجازی برای مسئولان مهم است و ممکن است تصمیم در این مورد به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: اسفند ماه ۱۴۰۰ بود که طرح صیانت از حقوق کاربران در کمیسیون مشترک مجلس تصویب شد، بنا بر گفته جلال رشیدی‌کوچی یکی از اعضای این کمیسیون، معاونت قوانین مجلس ‌اعلام کرد رای‌گیری کمیسیون مشترک و تصویب کلیات آن دارای ایراد بوده است و قابل پذیرش نیست.

پس از بحث های گوناگون در مجلس، قرار شد طرح صیانت ویرایش شود و پس از آن باز مورد بررسی قرار گیرد.

پس از جلسات متعدد در صحن علنی مجلس در فروردین ۱۴۰۱ با نامه رییس مجلس شورای اسلامی طرح موسوم به صیانت جهت بررسی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شد، سپس در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی، برای این طرح رای گیری استمزاجی صورت گرفت.

در این رأی‌گیری تعداد آرای مخالفان ابقاء ۱۲۰ رأی از ۲۴۱ رأی حاضر بود و مخالفان ابقاء طرح در کمیسیون مشترک، به ۵۰ درصد نرسیدند.

در این زمینه حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح اتفاق رخ داده برای بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت، گفت: هدف از تشکیل جلسه غیرعلنی بیان استدلال موافقان و مخالفان در یک فضای منطقی بود تا تصمیمی حقوقی در این باره گرفته شود.

در ابتدا رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی توضیحاتی را ارائه داد. سپس ۳ نفر موافق و ۳ نفر مخالف صحبت کردند. یعنی کسانی که می‌خواستند این طرح در کمیسیون مشترک به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و همچنین متقاضیان برگشت طرح به صحن علنی، هر کدام در مدت ۵ دقیقه صحبت‌هایشان را بیان کردند. در نهایت رأی استمزاجی گرفته شد.

البته پس از اینکه این طرح از دستور کمیسیون ویژه خارج و به صحن بازگشت بحث هایی هم مطرح شد که این طرح باید اصلاح شود و دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

در این باره معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات گفت: احتمال دارد که شاهد طرح صیانت دیگری باشیم چرا که فضای مجازی برای مسئولان مهم است و ممکن است تصمیم در این مورد به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود.

هم اکنون این طرح در مجلس  در حال بررسی است و نتایج قطعی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 5554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =