کد خبر 5579
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

نوری قزلجه:

مجلس مجوز تحقیق و تفحص از نهادهای خصوصی را تا کجا دارد؟

قالیباف: مجلس در خصوص هر امری می تواند تحقیق و تفحص انجام دهد
مجلس مجوز تحقیق و تفحص از نهادهای خصوصی را تا کجا دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نوری گفت: آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صراحتا تاکید داشته که حق نمایندگان است تا تحقیق و تفحص در هر یک از امور را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، غلامرصا نوری قزلجه در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی ایران، بیان کرد: در قوانین و آئین نامه داخلی مجلس این موضوع نیامده که مجلس مجوز تحقیق و تفحص از نهادهای خصوصی را تا کجا دارد؟ بنابراین بنظر می رسد که تحقیق و تفحص از خود اتاق بازرگانی ایران نمی تواند موضوعیت داشته باشد بلکه می توان از وزارت صمت که وظیفه نظارتی در این حوزه را بر عهده دارد تحقیق و تفحص کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: نکته اساسی که در خصوص تحقیق و تفحص ها وجود دارد این است که تاکنون حدود۳۰۰ درخواست تحقیق و تفحص در این مجلس طرح شده که حدود ۲۷۳ مورد جهت رسیدگی به صحن ارجاع شده و ۲۳ مورد نیز مصوب شده است. تجارب گذشته نیز نشان می دهد که این تحقیق و تفحص ها به نتیجه ای نمی رسد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نوری بیان کرد: آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صراحتا تاکید داشته که حق نمایندگان است تا تحقیق و تفحص در هر یک از امور را انجام دهد. مجلس در خصوص هر اموری می تواند تحقیق و تفحص انجام دهد. محدودیت و حصری نه در آئین نامه مجلس و نه در قانون اساسی برای انجام تحقیق و تفحص ها وجود ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 5579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =