کد خبر 5612
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

تدوین بسته پیشنهادی اصلاح فرایندهای قانونگذاری با تاکید بر سیاست های کلی نظام قانونگذاری

تدوین بسته پیشنهادی اصلاح فرایندهای قانونگذاری با تاکید بر سیاست های کلی نظام قانونگذاری

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با برگزاری بیش از ۹۶۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی بسته پیشنهادی اصلاح فرایندهای قانون گذاری با تاکید بر سیاست های کلی نظام قانونگذاری را تدوین کرد.

به گزارش نمایندگان ما، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با برگزاری بیش از ۹۶۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی بسته پیشنهادی اصلاح فرایندهای قانون گذاری با تاکید بر سیاست های کلی نظام قانونگذاری را تدوین کرد.

 علیرغم ابلاغ سیاست های کلی نظام قانونگذاری در سال ۹۸ اما اجرای این سیاست ها هنوز به صورت شایسته محقق نشده است.

همچنین با بررسی مواد آیین نامه داخلی، این چنین برداشت می شود که فرایند رسیدگی طرح ها و  لوایح در کمیسیون کاملا تشریح نشده است و رویه های متفاوتی در این خصوص در کمیسیون ها جاری است. از این رو اصلاح آیین نامه داخلی در موضوع فرایند تقنین در کمیسیون ها با تاکید بر سیاست های کلی نظام قانون گذاری صورت گرفته است.

با توجه به این ضرورت مرکز پژوهش های مجلس این بسته را با بیش از ۹۶۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی و مصاحبه با اعضای هیات علمی دانشگاه، دبیران کمیسیون و نماینده ادوار مجلس تهیه و تدوین کرده است.

در این بسته پیشنهادی که به رئیس مجلس ارائه شده، فرایند رسیدگی کمیسیون به طرح‌ها و لوایح با محوریت کمیسیون محوری، مشارکت حداکثری ذی‌نفعان و نهادهای کارشناسی، توجه به ارزیابی پیشینی تأثیرات قانون، افزایش شفافیت و رعایت اصول قانونگذاری و قانون‌نویسی اصلاح شده است.

انتهای پیام

کد خبر 5612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =