کد خبر 5689
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

پیرهادی:

افزایش مشارکت مردمی هدف مهجورمانده شوراها

افزایش مشارکت مردمی هدف مهجورمانده شوراها

محسن پیرهادی رییس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاها در پیامی سالروز تاسیس شوراهای اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش نمایندگان ما، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس،  در پیامی سالروز تاسیس شوراهای اسلامی را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است که با تجربه ۲ دهه ای خود در مسیر تبدیل شده به نهادی اثر گذار و راه گشاست.
در میان توفیقات بسیارشوراهای شهر وروستا، یکی از اهداف والای شوراها؛ ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت‌ها، هدایت سیاست گذاری‌ها به سمت افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی است، امری که آنچنان که باید و شاید محقق نشده و مهجور مانده است.
یکی از دلایل اصلی عدم تمایل شهروندان به مشارکت در عرصه مدیریت شهری  سیاست زدگی و بروز برخی  حواشی در عرصه مدیریت شهری برخی کلان شهرهاست، این در حالی‌ است که اساسا مدیریت شهری و مسئله شوراها امری اجتماعی و فرهنگی است ‌ و  همان طور که در اصل ۱۰۰ قانون اساسی آمده، دامنه فعالیت شوراها حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی‌ و رفاهی را شامل می شود و فعالیت ها و نگاه سیاسی جایی در حوزه فعالیت های شوراها ندارد.
از سوی دیگر نیز الگوهای موفق جهانی مدیریت شهری نشان می‌دهد تا زمانی که در امور شهری فرصت به مدیران و نخبگان شهری و اجتماعی نرسد مشکلات شهری از حاشیه نشینی، امنیت عمومی شهر و حقوق شهروندی گرفته تا مسایل فرهنگی و ترافیک، آلودگی هوا نه تنها همچنان پا بر جا خواهند ماند و به صورت فزاینده ای عمیقتر خواهند شد.
اینجانب روز ملی شوراها را خدمت نمایندگان محترم شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم که در ۲۳ سالگی تاسیس شوراها به مقصود اساسی آن یعنی "واگذاری مدیریت شهری به مردم و کنار زدن سایه سیاسیون از سر شهرها" نزدیک تر شویم.

انتهای پیام

کد خبر 5689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =