کد خبر 1525
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

محمد صالحی:

در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موانع اداری را برمی‌داریم

در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موانع اداری را برمی‌داریم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موانع اداری زیادی داریم که سبب می‌شود برای یک روستا هیچ شورایی تشکیل نشود.

به گزارش نمایندگان ما، حسین محمد صالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  اظهار کرد: در قوانین انتخابات شوراهای شهر و مجلس هنوز اشکالات و ایرادات زیادی وجود دارد، به همین دلیل کمیسیون شوراها یک طرح را آماده کرده و در کارگروه در حال بررسی بود که به کمیسیون آمد و در کمیسیون به نتیجه نرسید. به همین دلیل وزیر کشور قول داد یک لایحه جامعی را پیشنهاد دهد تا با طرحی که مجلس دارد تلفیق شود و یک قانون کامل و بی نقص تدوین و مصوب شود تا در هر دوره از انتخابات با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: هنوز روستاهایی را داریم که تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای آنان به حد نصاب نمی‌رسد. برای مثال سهمیه یک روستا برای انتخابات شوراها سه نفر است که طبق قانون فعلی چون تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده شورایی برای این روستا تشکیل نشده است. در این طرح قصد داریم چنین موانعی را برداریم.

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدونشهر در مجلس گفت: همچنین موانع اداری مانند مدرک تحصیلی را قصد داریم در قانون انتخابات تسهیل کنیم تا هر روستایی شورا داشته باشد. برای مثال روستایی که ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد و حتما مدرک فوق دیپلم را طلب می‌کنند داوطلبانی که خدمات ویژه ای را انجام داده باشند می‌توانند با یک درجه مدرک پایین تر کاندیدا شوند.

محمد صالحی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حتما باید تلفیقی از طرح کمیسیون شوراها و لایحه دولت باشد. تلفیق این موضوع سبب می‌شود که شورای نگهبان هم به طرح ایرادی نگیرد و سرانجام به تصویب نهایی برسد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1525

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =