کد خبر 830
۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

حدادی:

لایحه جامع انتخابات دارای اشکالات متعددی است

لایحه جامع انتخابات دارای اشکالات متعددی است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با توجه به جلسه کمیسیون شوراها با وزیر پیشنهادی کشور احتمال ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت سیزدهم وجود دارد که کار مثبت و موثری خواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه شوراها قرار بگیرد اصلاح قانون انتخابات است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: لایحه جامع انتخابات توسط دولت گذشته به مجلس ارائه شد اما دارای اشکالات متعددی بود به همین منظور طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفت.

وی افزود: دو راه در پیش روی کمیسیون شوراها  قرار دارد اول انتظار برای ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت مردمی و انقلابی است تا کار مثبت و مؤثری صورت بگیرد. رهبری معظم انقلاب نیز بر لایحه محور بودن مجلس تاکید دارند.

حدادی تصریح کرد: راه دوم ارائه طرح جامع اصلاح قانون انتخابات از سوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در صورت عدم ارائه لایحه از سوی دولت است.

وی ابراز کرد: لایحه قبلی جامع انتخابات که از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد دارای مشکلاتی بود که کمیسیون ناچار به ارائه طرح شد اما به هر حال اولویت با لایحه دولت است و در صورت ارائه با فوریت بررسی می‌شود.

حدادی بیان کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  اصلاح قانون انتخابات را در اولویت کاری خود قرار داده تا در یک فرآیند درست، کامل، اجماعی این کار صورت بگیرد و در زمان بندی مشخص در مجلس تصویب شود.

وی عنوان کرد: یکی از ایرادات وارد شده به طرح اصلاح قانون انتخابات طرح شدن این موضوعات در آستانه ریاست جمهوری و شوراها بود این در حالی است که کمیسیون جلسات زیادی را برای اصلاح آن برگزار کرد و وقت گذاشت اما با وجود نظر مثبت شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام از اجرایی شدن آن جلوگیری کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 830

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =