کد خبر 5758
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

قالیباف:

مردم نگران نباشند/ قدرت خرید مردم در حفظ سفره هایشان و کالاهای اساسی معیشتی را تضمین می کنیم

مردم نگران نباشند/ قدرت خرید مردم در حفظ سفره هایشان و کالاهای اساسی معیشتی را تضمین می کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف مشترک دولت و مجلس قطعاً این است که قدرت خرید مردم در حفظ سفره هایشان و کالاهای اساسی معیشتی تضمین شود، گفت: این را مردم عزیزمان مطمئن باشند که این کار انجام می شود و هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان و وزرایی که در رابطه با موضوع حذف ارز آرد صنف و صنعت سخنرانی کردند، گفت: این نکته را مجدداً تاکید می کنم که چه مجلس شورای اسلامی با قانونی که تصویب شده و چه دولت محترم در روشی که برای اجرای قانون آغاز کرده است، ما هدف مشترکمان قطعاً این است که حتما قدرت خرید مردم در حفظ سفره هایشان و کالاهای اساسی معیشتی تضمین کنیم. این را مردم عزیزمان مطمئن باشند که این کار انجام می شود و هیچ نگرانی نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دومی که می خواهم اشاره کنم این است که همانطور که آقای حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید با آن اشاره کردند، اساس انقلاب و نظام و ولی نعمتان ما، مردم هستند و هیچکس از مردم محرم تر نبوده و هیچکس از آنها پای کارتر برای کشور و انقلاب نیستند، هر کاری که می خواهیم انجام دهیم، مخصوصاً کارهایی که مستقیماً با زندگی آنها ارتباط دارد را نباید به گونه ای خواسته و ناخواسته انجام دهیم که خدای ناکرده احساس کنند در یک موضوعی غافلگیر و شوکه شده اند. این اشتباه بوده و ما باید با مردم حرف بزنیم، تجربه نشان داده که صحبت با مردم، توجیه و قانع کردن و مشورت گرفتن از سوی نمایندگان مردم و همچنین دولتی که می خواهد کاری را اجرایی کند، می تواند کار را سهل الوصول کرده تا خیلی از مشکلات به وجود نیایند.

وی افزود: حتماً باید توجه کنیم که هر کاری که در بحث های اقتصادی و در بازار انجام می دهیم،  صنوف مختلف، افراد و شرکت های مختلف، تولیدکننده و توزیع کننده و همه آنها در این کار نقش دارند، البته وزیر محترم اشاره کردند، اما این توجیه، ارتباط و نظرخواهی می تواند به ما کمک کند تا کار به درستی پیش برود. طبیعتاً صحبت کردن مسئولان اجرایی با مردم ضروری است و همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند همه باید مرتب با مردم صحبت کرده و ان شالله این کار را پیش خواهیم برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته آخر اینکه در عامه اینگونه بحث شده و بعضاً در مذاکرات صحن نیز گفته می شود که اصطلاح غلط حذف ارز ترجیحی است. این حرف کاملا اشتباه است، به هرحال ما برای کمک کردن به سفره مردم یک بخشی از انفال و درآمدهای دولت را مخصوصاً با اولویت محرومین و طبقات متوسط، به عنوان سیاست های جبرانی گذاشتیم. این سیاست جبرانی در گذشته در ابتدای زنجیره و مسیر تأمین نهاده ها بوده و هم اکنون این سیاست می خواهد در بخش مصرف کننده جبران شود. بنابراین در حقیقت روش را اصلاح می کنیم و در قانون نیز این روش را با تزریق نقدینگی اجازه ندادیم جبران شود، بلکه با تامین کالا و خرید کالا است، زیرا ممکن است نوسانات جهانی، تورم جهانی، گرانی و همه اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد و حتی تا زمان مهار تورم افسارگسیخته کشور، باید در سفره مردم آرامش ایجاد شود و در واقع این کمک سیاست های جبرانی در سفرهای مردم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

کد خبر 5758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    اگر یک ریال از پول بیت‌المال مسلمین ایران خرج مهاجران افغان کنید اون دنیا باید جواب پس بدید ..چه شیعه چه سنی فرقی نداره اگر یک ذره از پول پناهنده ها هم بیاید تو ایران قاطی بودجه ایران بشه باید جواب پس بدید حواستون باشه دو بیت المال جدا هست هر کدام برای خودش هزینه شود و حق ناس ها قاطی نشود در ضمن دولت ایران بابت پول که از سازمان ملل میگیرد برای مردم ایران و مهاجران شفاف سازی کند چون خیلی از ایرانیان اعتقاد دارند آنقدر نیست که هزینه اینهمه افغان باشد پس فقط پول خودشان را خرج خودشان کنید بیشتر از آن حق مردم ایران است و باید جواب پس بدید