کد خبر 10477
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

سرمدی:

بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز باید روش‌های عملیاتی و شدنی ارائه دهد

بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز باید روش‌های عملیاتی و شدنی ارائه دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز باید روش‌های عملیاتی و شدنی ارائه دهند.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش و نوسانات اخیر نرخ ارز بیان کرد: چیزی که باید به آن توجه شود بحث نوسانات قیمت ها در بازار است، ‌ چراکه قیمت‌ها در حوزه مسکن، نیازهای اولیه مردم، کالاهای اساسی، خدمات و همچنین بازار ارز از جمله مواردی است که زندگی مردم تحت تاثیر آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر ثبات در بازار نباشد یک شهروند توان تامین نیازهایش را ندارد، تصریح کرد: همچنین با نبود ثبات در بازار اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد نیز دیگر اطمینان ندارد که آن کار و یا معامله کاری را انجام دهد یا نه. متاسفانه اینها مشکلاتی است که در حال حاضر وجود دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقدم در کنار اینکه عوامل مختلفی در بالا رفتن یا تلاطمات قیمت ارز تاثیر دارد، اما عملکرد تیم اقتصادی و سیاست گذاران در حوزه مسائل اقتصادی به خصوص مساله ارز را در این زمینه موفق نمی بینم. همچنین متاسفانه برنامه خاصی که منطبق بر یک روش علمی واقعی در حوزه مسائل اقتصادی باشد، از سوی بانک مرکزی مشاهده نمی شود که نتیجه آن نیز این شده که روز به روز شاهد افزایش قیمت ارز هستیم و متاسفانه این افزایش و بی نظمی در سایر اقلام از مسکن گرفته تا خودرو  و نیازهای اساسی مردم تاثیر مستقیم دارد.

سرمدی یادآور شد: لذا می طلبد که مسئولان بانک مرکزی از جمله رئیس کل این بانک و نیروهای فنی و متخصص آن روش های عملیاتی و شدنی برای کنترل قیمت ارز ارائه دهند و سیاست های کلی‌شان در رابطه با کنترل و نحوه عملکرد و اینکه چه کاری می خواهند در این رابطه انجام دهند را به مردم بگویند و با آنها صحبت کنند؛ چراکه اگر این صحبت ها منطبق بر واقعیت و روش های شدنی و قابل باور باشد به آرامش جامعه و قیمت هایی مانند ارز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در آستانه ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ از سوی دولت به مجلس قرار داریم، گفت:‌ علاوه بر صحبت های رئیس جمهور مبنی بر معیشت، قدرت خرید و نیازهای مردم، حقوق دریافتی کارمندان و توان خرید آنها در بحث بررسی بودجه، در منابع به صورت واقعی و مصوبه هایی که در قالب برنامه بودجه می آید، باید دقت شود که این اهداف تا حدودی در سال ‌آینده عملیاتی شود.

انتهای پیام

کد خبر 10477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =