کد خبر 5774
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

منادی:

تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته آموزش پزشکی ارجاع شد

تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته آموزش پزشکی ارجاع شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: درخواست متقاضیان، تعویق آزمون پیش روی دستیاری پزشکی بود که با توجه به موارد مطرح شده کمیسیون تصمیم گرفت موضوع را به کمیته آموزش پزشکی کمیسیون ارجاع دهد.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس درباره تخلفات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در فرایند آزمون دستیاری در دستور کار امروز کمیسیون آموزش قرار داشت که این موضوع با حضور معاون وزیر بهداشت مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: درخواست متقاضیان، تعویق آزمون پیش روی دستیاری پزشکی بود که با توجه به موارد مطرح شده کمیسیون تصمیم گرفت موضوع را به کمیته آموزش پزشکی کمیسیون ارجاع دهد.

رئیس کمیسیون آموزش یادآور شد: سال گذشته دیوان عدالت اداری حکمی در خصوص آزمون دستیاری صادر کرد و به همین دلیل مقرر شد کمیته آموزش پزشکی کمیسیون استعلامی در خصوص آزمون پیش رو از دیوان عدالت و معاون حقوقی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت اخذ کند و نهایتا نظر کارشناسی کمیته ارائه شود.

منادی سفیدان خاطر نشان کرد:البته دلایل مطرح شده در نشست امروز از سوی وزارت بهداشت مبنی بر کمبود نیروهای دستیاری قانع کننده به نظر می‌رسید چراکه اگر قرار به تعویق آزمون باشد باید این آزمون ۹ ماه به تعویق بیفتد و قطعا همه نظام وزارت بهداشت را مختل می‌کند.

وی اضافه کرد: دستور کار بعدی امروز کمیسیون آموزش بررسی طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی بود که این طرح نیز با توجه به تدوین لایحه‌ای در همین زمینه، طرح به کمیته‌های تخصصی کمیسیون یعنی کمیته آموزش عالی و کمیته آموزش پزشکی ارجاع شد.

انتهای‌پیام

کد خبر 5774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =