کد خبر 5837
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

علیزاده:

دولت فورا سامانه رفاه ایرانیان را برای ثبت نام یارانه باز کند

دولت فورا سامانه رفاه ایرانیان را برای ثبت نام یارانه باز کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید هر چه سریعتر سامانه رفاه ایرانیان برای ثبت اطلاعات مردم جهت دریافت یارانه باز شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی علیزاده نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری گفت: اطلاعات بسیاری از مردم به نادرستی در طبقه بندی دهک های ده گانه آمده و بعضا اطلاعات عده ای به غلط ثبت شده، در این شرایط هنوز سایت ثبت نام یارانه ها توسط دولت باز نشده است.

وی افزود: باید دولت هر چه سریعتر این سامانه را برای مراجعه مردم باز کند. برخی اطلاعات مردم درخصوص ازدواج، املاک و یا حتی افرادی که پیش از این شاغل بوده و اکنون بازنشسته شده اند به اشتباه ثبت شده که تاثیر در تعیین دهک آنها داشته است.

نماینده مراغه در تذکر دیگری درخصوص آزادسازی قیمت آرد برای نانوایی های صنعتی گفت: قرار است دولت به نانوایی های سنتی آرد سهمیه ای و یارانه ای بدهد اما سایر مشاغل این حوزه نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. سنتی پزهایی که در مناطق گردشگری قرار دارند که بسیاری از آنها نیز شامل زنان سرپرست خانوار هستند، در این طرح جدید نادیده گرفته شده اند. همچنین سیستم توزیع آرد در روستاها نقص دارد، دولت در این خصوص نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اولین اثر اصلاح قیمت ها در طرح جدید دولت بر روی نهاده های کشاورزی است و قیمت آنها آزاد می شود در نتیجه هزینه تولید افزایش یافته و عملا کشاورزان با مشکل سرمایه در گردش مواجه خواهند شد پس دولت تدابیری اندیشیده تا کشاورزی دچار رکود نشود.

انتهای پیام

کد خبر 5837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =