کد خبر 5876
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

طاهری:

تشریح فعالیت‌های همراه اول در ۵G/ چالش‌ها و وظایف بخش‌های مختلف اکوسیستم ارتباطی در توسعه نقشه راه ملی ترسیم شد

تشریح فعالیت‌های همراه اول در ۵G/ چالش‌ها و وظایف بخش‌های مختلف اکوسیستم ارتباطی در توسعه نقشه راه ملی ترسیم شد

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول گفت: مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، مطالعات و شناخت فناوری ۶G را نیز شروع کرده که مانند رویه مواجهه با فناوری ۵G بتوانیم خودمان آن فناوری را در کشور بومی کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، مرتضی طاهری معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در سمینار تخصصی نسل پنجم ارتباطات که در کیش برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های این اپراتور برای راه‌اندازی شبکه ۵G، در حضور مدیران ارتباطی کشور و رگولاتور ارتباطی به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی توسعه این فناوری به شکل تجاری تا افق ۲۰۲۵ پرداخت.

مرتضی طاهری بخش با اشاره به برنامه توسعه امسال اپراتور اول گفت: برای امسال نقاط پرترافیک شهرهای بزرگ را به شکل هات اسپات، سرویس ۵G می‌دهیم؛ اما برای توسعه و ایجاد پوشش بیشتر، نیازمند افزایش درآمد هستیم.

وی یادآور شد: مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، مطالعات و شناخت فناوری ۶G را نیز شروع کرده که مانند رویه مواجهه با فناوری ۵G بتوانیم خودمان آن فناوری را در کشور بومی کنیم.

در جریان این سمینار صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اظهار کرد: در حال حاضر درآمد اپراتورهای تلفن همراه برای سرمایه‌گذاری در نسل پنجم ارتباطی کافی نیست و ما به این موضوع واقف هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 5876

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =