کد خبر 5932
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳

ایری:

مراکز معاینه فنی متخلف پنج تا سی میلیون جریمه می‌شوند

مراکز معاینه فنی متخلف پنج تا سی میلیون جریمه می‌شوند

سخنگوی کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق طرح اصلاح قانون توسعه حمل و نقل، مراکز معاینه فنی خودرو متخلف پنج تا ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر تخلف جریمه می‌شوند.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست روز یک شنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود که از مواد ۱۴ تا ۱۸ بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: ماده (۱۴) طرح مذکور در خصوص تعیین جریمه برای مراکز معاینه فنی خودرو متخلف بود که با موافقت نمایندگان جریمه پنج تا ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر تخلف برای مراکز معاینه فنی خودرو در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین به مراجع متولی اجازه داده شد تا در صورت تکرار تخلف بیش از چهار بار یا صدور گواهی خلاف واقع توسط مراکز معاینه فنی، پروانه فعالیت متخلف را از شش ماه تا یک سال تعلیق و در صورت تکرار به صورت دائم لغو کنند.  

ایری با اشاره به طرح اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، اظهار داشت: بر اساس این طرح، تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و شهرداری ها جهت حمل بارهای با فاصله سیر بالای ۵۰۰ کیلومتر در صورت وجود مسیر حمل و نقل ریلی جابه جایی بار از طریق شبکه حمل ونقل ریلی در اولویت قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس ماده (۱۷) طرح مذکور نیز شهرداری ها می‌توانند برای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل شهری و اجرای طرح‌های مرتبط با حمل ونقل بار و مسافر با اولویت ایجاد و بهبود سامانه های حمل ونقل عمومی از ابزارهای تأمین مالی از قبیل تسهیلات منابع داخلی و خارجی، اوراق مشارکت، طرح های خرید خدمت و مشارکت بخش عمومی و خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام

کد خبر 5932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =