کد خبر 595
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

حسینی کیا:

رفع مشکل کم آبی و قطعی برق، وعده وزیر پیشنهادی نیرو است

رفع مشکل کم آبی و قطعی برق، وعده وزیر پیشنهادی نیرو است

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون متبوعش، گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق داریم که آقای محرابیان وعده داد برای رفع این مشکل از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا کشور به صادرکننده برق تبدیل شود.

به گزارش نمایندگان‌ما، سید جواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن، در تشریح نشست صبح امروز (‌سه‌شنبه 26 مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اعضای کمیسیون با حضور آقای محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، برنامه‌ها و رویکردهای وی برای تصدی در این وزارتخانه را بررسی کردند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو گزارش جامعی از حوزه‌های آب و برق کشور ارائه کرد؛ براساس گفته محرابیان آب به میزان مصرف و نیاز در کشور موجود است اما به دلیل نبود شبکه زیرساخت مناسب، با وجود اینکه در برخی مناطق آب پشت سد وجود دارد اما برای شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبه رو هستیم که رفع این مشکل نیازمند مدیریت درست است.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد که می‌تواند مشکل آب 90 درصد روستاها را حل کند و برای 10 درصد باقی مانده نیز از ظرفیت همان مناطق برای رفع مشکلات آبی آنها استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مشکلات حوزه برق را دیگر موضوع بررسی شده در این نشست برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار مگاوات کمبود برق داریم که وزیر پیشنهادی نیرو وعده داد برای رفع این مشکل از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا کشور به صادرکننده برق تبدیل شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به زعم آقای محرابیان، قطعی برق صنایع باید آخرین حلقه باشد، می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که برق صنایع همیشه پایدار باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 595

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =