کد خبر 5958
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

خضریان خبر داد:

ایجاد شعبه‌های اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی مجلس در قوه قضائیه

ایجاد شعبه‌های اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی مجلس در قوه قضائیه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ایجاد شعبه‌های اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی مجلس در قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز هیئت رئیسه این کمیسیون، اظهار داشت: با توجه به تعیین شعب اختصاصی تعیین شده توسط ریاست محترم قوه قضائیه به منظور رسیدگی به گزارشات و موارد ارجاعی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و در راستای ایجاد فضای تعاملی و قاطعیت در رسیدگی‌های مرجع قضایی، تقویت توان نظارتی کمیسیون اصل نود و رسیدگی سریع به پرونده‌های ارجاعی از کمیسیون به دستگاه قضایی، صبح امروز نشست مشترک هیئت رئیسه  کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با قضات شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون اصل نود برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن آشنایی قضات شعب اختصاصی مجتمع قضایی کارکنان دولت با ساختار اداری و حقوقی کمیسیون، مطالبات کمیسیون را در خصوص رسیدگی سریع به مواد ارجاعی به این مجتمع شنیدند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در این جلسه ضمن تفکیک موضوعات ارجاعی به دو دسته عدم پاسخگویی به مکاتبات و امتناع از انجام وظیفه قانونی افزود: با استناد به قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده مصوب ۱۳۵۹ که موضوع استنکاف و اطاله بیش از یک ماه را مشمول مجازات حبس ۳ ماه تا یکسال و انفصال از  خدمات دولتی ۶ ماه تا یکسال دانسته، درخواست اعمال مجازات‌های مقرر برای خاطیان در صورت احراز، مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: در موضوع امتناع از انجام وظیفه نیز مقرر گردید با توجه به مستندات و گزارشات متقن کمیسیون  و در صورت لزوم با ارائه  توضیحات نماینده حقوقی کمیسیون در مرجع قضایی برای متهمین مجازات مندرج در قانون تعیین شود. همچنین مقرر شد ضمن حفظ فضای تعاملی موجود جلسات مسئولین قضایی رسیدگی کننده و اعضای کمیسیون اصل نود استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 5958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =