کد خبر 5960
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

حسینی‌کیا:

اینترنت در عین گران‌تر شدن، کیفیت بهتری ندارد

 اینترنت در عین گران‌تر شدن، کیفیت بهتری ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس نسبت به افزایش کیفیت اینترنت ابراز امیدواری کرد و گفت: اپراتورها چنین است که با افزایش قیمت، اعتبار بیشتری برای سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش کیفیت خواهند داشت. ما منتظر افزایش کیفیت اینترنت و در عین حال به‌روزرسانی قیمت‌ها در آینده خواهیم بود.

به گزارش نمایندگان ما، سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت بسته‌های اینترنت و اظهارات وزیر ارتباطات دولت سیزدهم گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید داشتند افزایش قیمت‌ها باید همراه با افزایش کیفیت باشد. ماجرای افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی این بود که اپراتورهای اینترنتی تحت عنوان تعرفه مشخص بسته‌هایی ارائه کرده بودند. طبق قانون این بسته‌ها نباید تا سه سال گران می‌شد. حالا این زمان سه ساله تمام شده است. اکنون این بسته حذف شده است؛ اما متأسفانه به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها توسعه حاصل نشده است. این شرایط باعث شده است که اینترنت در عین گران‌تر شدن، کیفیت بهتری نسبت به گذشته نداشته باشد.  

گرانی فعلی اینترنت بیشتر به‌خاطر متضرر نشدن این شرکت‌هاست
اپراتورها می‌گویند پس از افزایش قیمت، زیرساخت‌ها را توسعه می‌دهند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم گفت: اپراتورها عموما خصوصی هستند و از آنجا که نقش چندانی در توسعه زیرساخت ندارند گرانی فعلی بیشتر به‌خاطر متضرر نشدن این شرکت‌هاست. امیدواریم در آینده به وضعیتی برسند که بتوانند در توسعه زیرساخت‌ها سهیم شده و سرمایه‌گذاری کنند. ما این حرف شرکت‌ها را قبول نداریم اما ادعایشان مبنی بر این است که افزایش قیمت‌ها به‌خاطر توسعه زیرساخت‌هاست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم درباره روش توسعه همزمان با افزایش قیمت گفت: این می‌تواند روش مناسبی باشد؛ اما ادعای اپراتورها این است که اعتباری برای توسعه نداشتند. وقتی چنین می‌گویند نمی‌توان توقع داشت ابتدا کیفیت افزایش پیدا کند و بعد قیمت اینترنت گران شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌کیا درباره لزوم ایجاد زیرساخت فیبرنوری برای اینترنت‌های خانگی گفت: بعضی از مناطق در تهران فیبر نوری دارند. حتی در بسیاری از شهرها فیبر نوری محقق شده است. شاید در همین چند ماه اخیر، به اندازه همه فیبرهای‌ نوری که دولت دوازدهم ایجاد کرده بود، افزایش پیدا کرده است. برآوردها می‌گوید مسئله مردم بیشتر بسته‌های اینترنت تلفن همراه است. طبعا اولویت ما برای رسیدگی هم بسته‌های تلفن همراه است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس نسبت به افزایش کیفیت اینترنت ابراز امیدواری کرد و گفت: دست کم می‌توان گفت ادعای اپراتورها چنین است که با افزایش قیمت، اعتبار بیشتری برای سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش کیفیت خواهند داشت. ما منتظر افزایش کیفیت اینترنت و در عین حال به‌روزرسانی قیمت‌ها در آینده خواهیم بود.

انتهای پیام

کد خبر 5960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =