کد خبر 6117
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

رفیعی:

پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط زیست درباره توله‌های «ایران» قانع کننده نبود

پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط زیست درباره توله‌های «ایران» قانع کننده نبود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ که با موضوع بررسی علت مرگ توله یوزپلنگ‌های «ایران» برگزار شد، گفت: پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط زیست قانع کننده نبود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز شنبه فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ به منظور بررسی مرگ توله یوزپلنگ‌های «ایران» با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد اظهار کرد: دیروز جلسه‌ای دو و نیم ساعته در این خصوص برگزار شد و به طور مفصل موضوع را مورد رسیدگی قرار دادیم.

وی افزود: در این جلسه سوالات مشخصی از مسئولان مربوطه پرسیده شد اما از نظر ما جواب‌ها قانع کننده نبود و ما نمی‌توانستیم به راحتی مسائل مطرح شده از سوی محیط زیست را بپذیریم. ما از ۳ متخصص دامپزشکی برای حضور در جلسه دیروز دعوت کرده بودیم و هر آنچه که در جلسه ارائه می‌شد را با نظرات آنها محک زدن می‌زدیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه «در این جلسه یک متخصص اکولوژی (بوم شناسی) نیز حضور داشت» خاطرنشان کرد: برآیند نظرهای تخصصی نشان می‌داد که پاسخ‌های مطرح شده از سوی محیط زیست قانع کننده نبود؛ ضمن اینکه از دامپزشکی کل کشور برای حضور در جلسه نیز دعوت شده بود و نماینده این سازمان در پاسخ به این پرسش صریح که در زمان وضع حمل ایران کجا بودید پاسخ خیلی جالبی دادند و گفتند که کسی از ما درخواست نکرده بود که در آن موضوع خاص در محل مربوطه حضور داشته باشیم؛ به نظر من همین یک مورد کلی ماجرا به همراه دارد.

بر اساس  این گزارش، «ایران» یوزپلنگی آسیایی است که در یازدهم اردیبهشت ماه در مرکز تکثیر یوز آسیایی ایران سه توله نر به دنیا آورده بود. کمتر از دو هفته بعد از وضع حمل یوزپلنگ ایران، ۲ توله از ۳ توله یوزپلنگ متولد شده، تلف شدند؛ علت مرگ توله نخست مشکلات ریوی و علت مرگ دومین توله استفاده از شیر بی کیفیت عنوان شده است.

مرگ دو توله یوزپلنگ و در خطر بودن جان سومین توله «ایران» موجب ایجاد نگرانی‌هایی در میان دوستداران محیط زیست و همچنین برخی نهادهای پیگیر حقوق حیوانات شده است.

انتهای پیام

کد خبر 6117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =