کد خبر 6175
۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

کوثری:

همسویی جریانات سیاسی غرب‌گرا با دشمنان خجالت‌آور است

همسویی جریانات سیاسی غرب‌گرا با دشمنان خجالت‌آور است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از دشمنان آمریکایی، غربی، عبری و عربی انتظار نمی‌رود از کینه‌توزی علیه ملت ایران دست بردارند اما همسویی با دشمنان از سوی برخی جریانات سیاسی که خود از عوامل و بانیان وضع موجود بوده‌اند، تعجب‌آور و خجالت‌آور است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، گرامیداشت یاد شهید عزیز برادر پاسدار صیاد خدایی و تسلیت به خانواده متوفیان حادثه اخیر در آبادان، گفت: عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز پیروزی رزمندگان در مقابله با کفر و استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ارتجاع منطقه، ارتش بعث عراق و دو ابر قدرت شرق و غرب و کسانی که می خواستند ۳ روزه استان خوزستان را از ایران جدا کنند و ۷ روزه، بنا داشتند به تهران برسند. زهی خیال باطل!

نماینده مردم  تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به درسی که از سوم خرداد، روز پایداری و پیروزی می گیریم، گفت: درباره سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر بود که حضرت امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع سرزمین کشورمان که به خصوص جنوب استان خوزستان را دارد، نکات ارزشمندی مطرح شده که می خواهم به یک درس ماندگار از آن حماسه اشاره کنم.

وی یادآور شد: در جنگ ۸ ساله، طرف مقابلمان فقط صدام و حزب بعث نبود بلکه همه قدرت های ریز و درشت در دنیای بلوک بندی شده آن روزها با تمام تجهیزات و ماشین های جنگی، سیاسی و تبلیغاتی خود به حمایت از صدام وارد کارزار شده بودند و انواع سلاح ها و هواپیماها و جنگ افزارها از کشورهای مختلف استکباری با دلارهای سعودی، کویتی و اماراتی در اختیار رژیم بعث عراق قرار گرفت، با این حال از آن عقبه سخت و نفسگیر، پیروزمندانه بیرون آمده و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور عزیزمان در اختیار دشمنان باقی بماند و این اولین بار بود که بعد از ۲۵۰ سال، تاریخ کشورمان که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

کوثری در ادامه با اشاره به درسی که آمریکا و متحدان و دنباله های داخلی آنها باید بگیرند، گفت: در آن روزها که همه قدرت های ریز و درشت به مقابله برخاسته بودند و ما به قول حضرت امام(ره)، تنهای تنها بودیم، نه تنها تسلیم نشدیم بلکه سربلند و پیروز از آن مهلکه بیرون آمدیم لذا چگونه انتظار دارند امروز که در اوج اقتدار هستیم، تسلیم باج خواهی آنها شویم.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه خطاب به دشمنان عنوان کرد: شما اقتدار ما را دیده اید و ضربات سنگین ما را بر پیکره خود چشیده اید. عین الاسد و اربیل تازه ترین آنها بوده و هنوز با شما کار داریم که انتقام خون پاک شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس یکی از آن جمله است.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) که چند روز دیگر، سالروز رحلتش را به سوگ می نشینیم، می فرمودند «ملت ایران همچون یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمد» و تأکید می کردند «من با اطمینان می گویم، اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند.» و ما امروز مسیر تحقق پیش بینی های حضرت روح الله را به روشنی می بینیم.

انتهای پیام

کد خبر 6175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =