کد خبر 6222
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

زنگنه مطرح کرد

رضایت رهبر انقلاب از عملکرد دیوان محاسبات/ تاکید بر اصلاح ساختار بودجه و مسئله محوری در تدوین برنامه هفتم

رضایت رهبر انقلاب از عملکرد دیوان محاسبات/ تاکید بر اصلاح ساختار بودجه و مسئله محوری در تدوین برنامه هفتم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بسیار خوشحالیم که مقام معظم رهبری نمره قابل قبول و خوبی را به عملکرد دوساله مجلس دادند و امیدواریم با توشه‌ای که از این بیانات رهبر معظم انقلاب گرفتیم بتوانیم دو سال آینده را با رفع نواقص و ارتقا نقاط مثبت مجلس، پیش ببریم.

به گزارش نمایندگان ما، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: مهمترین نکته این دیدار، تاکید مجدد مقام معظم رهبری بعد از دو سال از گذشت مجلس یازدهم بر انقلابی بودن مجلس است،  ایشان تاکید کردند علی رغم اینکه ممکن است اختصاص واژه انقلابی به مجلس برخی را خشنود نکرده باشد اما این یک واقعیت بوده و نمایندگان مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی وارد مجلس شدند و مردم نیز با توجه به شعار آنها که بر گرفته از انقلاب بود رای دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ادامه بیاناتشان، عملکرد مجلس را به صورت کلی تایید کردند، اظهار داشت: این بزرگترین هدیه ای بود که رهبر معظم انقلاب به مناسب دومین سالگرد مجلس یازدهم به مجلس اعطا کردند، ایشان همچنین در باب انقلابی ماندن مجلس و مجلسیان نیز تاکید داشتند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شاخص‌هایی را به عنوان نماینده انقلابی ذکر کردند که اهم آنها ساده زیستی، امانت داری، مسئولیت پذیری در خصوص تصویب قانون خوب، مردمی بودن که هم حرف مردم را درست و دقیق بشنویم و هم بیانی شیوا برای تبیین مسائل داشته باشیم، همچنین دنبال حل مسائل اصلی کشور بودن، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با سایر مسئولان و قوا، پرهیز از جو زدگی و عوام زدگی و نهایتا پایبندی به قانون اساس را از معیارهای نماینده انقلابی برشمردند و از نمایندگان خواستند بر این عهد پا بر جا بمانند.

زنگنه تصریح کرد: مقام معظم رهبری نکاتی در ادامه فرمایشات خود نکاتی در خصوص قانون گذاری مطرح کردند، ایشان فرمودند کاملا نسبت به مصوبات مجلس آگاهی کامل دارند، ایشان با شناختی که از فضای تقنینی کشور، مجلس و نمایندگان فعلی دارند نکات بسیار خوبی را مطرح کردند که اهم آن جامع و بلند مدت بودن قوانینی بوده که مجلس به دنبال آن است، همچنین توجه به سیاست های ابلاغی کلی نظام، تاکید بر ارائه لایحه از سوی دولت و اصلاح ساختار بودجه، البته ایشان از مرکز پژوهش های مجلس ابراز گلایه کرده و تاکید کردند که بنیه کارشناسی مجلس تقویت شود.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تدوین برنامه هفتم توسعه، افزود: مهمترین نکته در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه هفتم تاکید بر مسئله محور بودن آن است، همچنین به لزوم توجه به حوزه رسانه ای توسط نمایندگان و مجلس تاکید کردند. ایشان از دیوان محاسبات رضایت مندی خوبی داشتند و به چابکی این مجموعه در سالهای اخیر اشاره داشتند. از طرفی مجدداً به عدم دخالت نمایندگان در انتصابات تاکید کرده و در نهایت از نمایندگان خواستند آبروی افراد را در نطق ها حفظ کرده و در کنار مسئولیت خود به تضرع در دعا نیز توجه داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس خاطرنشان کرد: این دیدار باعث ایجاد روحیه نشاط و امید مجدد در نمایندگان برای ادامه دوسال باقی مانده از مجلس یازدهم شد. بسیار خوشحالیم که مقام معظم رهبری نمره قابل قبول و خوبی را به عملکرد دوساله مجلس دادند و امیدواریم با توشه‌ای که از این بیانات رهبر معظم انقلاب گرفتیم بتوانیم دو سال آینده را با رفع نواقص و ارتقا نقاط مثبت مجلس، پیش ببریم تا باعث خشنودی بیشتر مقام معظم رهبری و مردم عزیزان شویم.

انتهای پیام  

کد خبر 6222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =