کد خبر 8372
۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

رضایی:

نقطه قوت دولت پرکاری و گره نزدن سرنوشت کشور به بیگانگان است

نقطه قوت دولت پرکاری و گره نزدن سرنوشت کشور به بیگانگان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که دولت سیزدهم باید ضمن بازبینی در رفتارهایش در سال دوم فعالیتش، توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه خود قرار دهد.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت نه تنها زمان خوبی برای معرفی دستاوردهای یک ساله دولت ها است که باید موقعیت و شرایطی را برای نقد و تحلیل دولت توسط خود دولتی ها از عملکرد یکساله‌شان فراهم کند.

وی مهم ترین چارچوب برای تحلیل رفتار دولت را بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با اعضای دولت در ششم شهریور ماه سال گذشته دانست و افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ۱۵ دستورالعمل برای دولت در چهار سال پیش رو معرفی کردند که دولت در بخشی از این ۱۵ دستور موفق بوده و در بخشی نیز به تقویت و یا تغییر رفتار نیاز دارد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، نقطه تمایز دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته را در مردمی بودن و پرتحرک بودن بسیاری از اعضای کابینه خصوصاً شخص رئیس جمهور دانست و گفت: از نقاط قوت دولت رویه مردمی و اخلاص قابل تقدیر رئیس جمهور در مواجهه با پدیده های سیاسی است. شخصاً معتقدم اگر دولت موفقیتی داشته است بخشی از آن حاصل همین اخلاص و مردمی بودن شخص رئیس جمهور است.

رضایی افزود: اگر بخواهیم نقطه قوت دولت را برشماریم پرکاری و گره نزدن سرنوشت کشور به بیگانگان است. معطل نماندن در حوزه توافق هسته ای و اقتصاد از جمله خصوصیات مثبت این دولت است که در دولت قبل شاهد آن نبودیم.

وی اضافه کرد: به خاطر همین رویکرد است که ما برخی موفقیت‌ها را درون دولت شاهدیم که اگر بخواهیم موفقیت‌های دولت را بربشماریم می‌توان به مهار کرونا، توجه به طبقات پایین جامعه، تقویت دیپلماسی اقتصادی، افزایش ارتباط با همسایگان، وابسته نکردن کشور به غرب، شرطی نکردن اقتصاد و ... اشاره کرد. البته دولت دارای ضعف‌های درون خود است که اگر به ۱۵ دستورالعمل رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم می توانیم ضعف ها را بر اساس این دستورالعمل احصا نماییم.

رضایی اولین ضعف دولت را ناتوانی در اقناع افکار عمومی و همراه سازی مردم عنوان و اظهار کرد: دومین ضعفی که بسیاری از نیروهای جریان انقلاب به آن معترض هستند، حرکت کند تغییرات در حوزه مدیران و مسئولان اجرایی دولت و به کارگیری برخی مدیران فرصت‌طلب و غیر انقلابی است.  

وی افزود: بر این اساس اگر دولت سیزدهم بخواهد در سال دوم فعالیتش یک بازبینی در رفتارهای خود انجام دهد باید بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بازسازی ساختار فرهنگی کشور داشته و حل مشکلات بنیادین اقتصادی مانند نظام بانکی و فضای کسب و کار، توجه به پیشران‌های اقتصادی مانند مسکن، اقتدار دولتی خصوصا در نحوه بکارگیری مدیران و نحوه عملکرد دستگاه ها، اشراف دولتی خصوصا رویکرد جدید در حوزه شفافیت و شفاف سازی و توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در  بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه خودش قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبر 8372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =