کد خبر 6233
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

طغیانی:

طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، آرامش را در بازار حاکم کرد

طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، آرامش را در بازار حاکم کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تبیین دقیق طرح تحول اقتصادی برای توزیع عادلانه یارانه‌ها، آرامش کافی در بازار و بین مردم برای تامین کالاهای اساسی حاکم شد.

به گزارش نمایندگان ما، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح تحول اقتصادی دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: طرح اصلاح ارز ترجیحی از دو سال گذشته در مجلس مطرح است و سرانجام دولت سیزدهم به اجرای این طرح جامه‌ عمل پوشاند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به صدماتی که تولید و مصرف کشور از ارز ترجیحی در دولت گذشته دید، افزود: پیش از این ارز ترجیحی به گروه هدف و مردمی که واقعا نیازمند این یارانه بودند، نمی‌رسید.

وی ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین مشکلات زیادی را در تهیه کالاهای اساسی در سطح دنیا بوجود آورد، لذا اصلاح روش تخصیص ارز ترجیحی ضروری بود.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: در صورت عدم اجرای طرح تحول اقتصادی، در نیمه دوم سال تامین کالاها برای مردم با مشکلاتی همراه می‌شد چراکه آرد هر کیسه ۳۰ تا ۴۰هزار تومان به نانوایی ها فروخته می‌شد و در مرز به قیمت کیسه‌ای۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که این شرایط نشان دهنده قاچاق بالای آرد در مرز است که با هیچ روشی قابل کنترل نبود.

طغیانی تاکید کرد: برای جلوگیری از رانت و فسادی که در نحوه استفاده از ارز ترجیحی وجود داشت، باید این اصلاح انجام می‌شد.

وی با اشاره به زمان بندی اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ادامه داد: روزهای نخست مردم نسبت به اجرای طرح تحول اقتصادی توجیه نبودند، اما به مرور زمان تبیین بهتری توسط رییس‌جمهور و سایر وزرا در مورد اجرای این طرح صورت گرفت.

این نماینده مجلس  یادآور شد: بعضی از مردم معترض بودند که مشمول دریافت یارانه نشدند در حالی که شرایط لازم برای دریافت یارانه را داشتند. از طرفی برخی هم مثال هایی از اطرافیان خود بیان می‌کردند که نباید یارانه به آنها تعلق می‌گرفت ولی جزء دهک‌های دریافت یارانه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار دارد، گفت: در این شرایط بهتر است دولت و وزارت تعاون درخواست‌ افرادی که نسبت به عدم دریافت یارانه معترض هستند را زودتر در دستور کار رسیدگی قراردهد تا در صورت تایید صلاحیت، یارانه آنها نیز واریز شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه توزیع عالانه یارانه‌ها عامل مهمی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت به فساد ستیزی و جلوگیری از رانت تاکید دارد، لازم است منابع به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود که در این در شرایط خاص ارزی کشور، این طرح به سود مردم و دولت است.

انتهای پیام

کد خبر 6233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =