کد خبر 6265
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

گزارش اختصاصی؛

حاشیه‌های وزیر کار تمامی ندارد/ بی‌اعتنایی عبدالملکی به حکم وزارت اطلاعات!

حاشیه‌های وزیر کار تمامی ندارد/ بی‌اعتنایی عبدالملکی به حکم وزارت اطلاعات!

در جدیدترین اخبار انتصابات وزارت کار علی اکبر رضایی مدیرکل حراست این وزارت که توسط وزارت اطلاعات برکنار شده بود با حکم ‌حجت عبدالملکی، جانشین وزیر در امور دانش بنیان شد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: حجت عبدالملکی نامی که این روزها همواره با حاشیه همراه است. از زمان انتصاب وی در کرسی وزارت کار اخبار این وزارتخانه دائما موجب حاشیه سازی برای دولت سیزدهم بوده است.  
انتقادات اساسی و جدی در خصوص نحوه مدیریت، انتصابات فامیلی و جناحی، نزولی شدن سودآوری شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه و ... به این وزیر حاشیه ساز وارد می باشد.

این در حالی است که وزارت کار از مهمترین وزارتخانه های دولت به حساب می آید که نقش اساسی در بهبود شاخص های رفاه، اجرای هدفمندی یارانه ها، اشتغال، ثبات صندوق های بازنشستگی و ... دارد بنابراین لازم است مدیرانی متخصص و کارآمد سکاندار مناصب آن باشند.  

بی‌اعتنایی عبدالملکی به حکم وزارت اطلاعات!

تذکر مجلس در خصوص انتصابات وزارت کار

انتصابات وزارت کار و رفاه اجتماعی از ابتدای کار دولت سیزدهم با انتقادات زیادی همراه بوده است تا جایی که مجلس شورای اسلامی نیز بارها به این موضوع ورود کرد و نمایندگان چندین بار وزیر رفاه را تا مرز کارت زرد و استیضاح کشاندند ولی عبدالملکی هر بار به نحوی از آن گریخت.  

موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان از جمله نمایندگان منتقد به عملکرد عبدالملکی در مجلس است. وی در موضوع سوال از وزیر کار درباره وضعیت انتصابات این وزارتخانه گفت: وضعیت وزارت کار به حدی اورژانسی است که اگر فردا این روند متوقف نشود به تنهایی برای زمین زدن دولت کفایت می کند.

همچنین مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی در این باره اظهار کرد: شایسته سالاری در انتصابات یکی از الزامات مدیریتی است و باید به نیروهای متخصص و کاردان و انقلابی داخل سیستم توجه کرد، لیکن در دوره مدیریت جدید وزارتخانه عظیم تعاون کار و رفاه اجتماعی همانگونه که انتظارش میرفت شاهد حجم زیادی از انتصابات برون سازمانی هستیم.

حال در جدیدترین اخبار انتصابات این وزارتخانه علی اکبر رضایی مدیرکل حراست وزارت کار که توسط وزارت اطلاعات برکنار شده بود با حکم ‌حجت عبدالملکی، جانشین وزیر در امور دانش بنیان شد.

بی‌اعتنایی عبدالملکی به حکم وزارت اطلاعات!

رضایی بدون تأیید مراجع امنیتی جانشین وزیر در امور دانش بنیان شد

اخبار رسیده حاکی از آن است که رضایی رئیس مرکز حراست وزارت تعاون و کار و همشهری و رفیق گرمابه وگلستان عبدالملکی (وزیرکار)، به اتهام تبانی در معاملات دولتی، اخذ رشوه از مدیران، پرونده‌سازی برای جریان حزب‌الهی ومنتقد وزیر کار، دریافت پورسانت، بکارگیری گسترده نیروهای ردصلاحیت شده در رده‌های حساس مدیریتی و...  شب گذشته توسط وزارت اطلاعات اخراج و بلافاصله نیز بازداشت گردید.

گفتنی‌است نامبرده بدون تأیید مراجع امنیتی و با فشار شدید عبدالملکی به این سمت منصوب شده بود.

بی‌اعتنایی عبدالملکی به حکم وزارت اطلاعات!

نکته قابل تامل این است که سیدحسین حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور و معاون وزیر اطلاعات در آیین تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید مرکز حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جانشین وزیر در امور دانش بنیان تاکید کرده است: حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۹ ماه گذشته یکی از بهترین حراست های کشور بوده است.

اینکه وزیر کار با تمام اتهامات و انتقاداتی که از سوی نخبگان کشور با آن مواجه است همچنان به اقدامات خود مصرانه ادامه می دهد نشان از آن دارد که خود را در قبال هیچ نیرویی پاسخگو نمی داند حال آنکه در اولین مرحله باید نسبت به افکار عمومی و ملت ایران در قبال اینگونه رفتارها و اقدامات پاسخگو باشد.

عبدالملکی با انتصاب‌ها و تصمیم‌های غلط به راحتی با معیشت کارگران در این شرایط اقتصادی بازی می‌کند، چنان متکبر است که حتی به استعلام امنیتی هم اهمیت نمیدهد. از طرفی کسانی که باید بلندگوی دولت باشند، سپربلای عبدالملکی شده‌اند و آبروی رئیسی را به پای عبدالملکی ذبح می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبر 6265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =