کد خبر 6218
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

گزارش اختصاصی؛

تکلیف ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه می‌شود؟

تکلیف ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه می‌شود؟

طبق گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برآورد می شود حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور از سهام عدالت بی بهره هستند بنابراین طرحی در این کمیسیون تصویب شد تا به مشمولین در سال جاری سهام عدالت واگذار شود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: گفته میشود طبق زمان اعلام شده توسط دولت جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ در زمان مقرر ثبت نام کنند، اما زمام  قطعی آن هنوز اعلام نشده است.

دولت و مجلس قصد دارند تا شرایطی را برای برخورداری جاماندگان سهام عدالت مهیا کنند. برخورداری شش دهک درآمدی از عواید سهام عدالت بخشی از این برنامه دولت است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفته است: برآورد می شود حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور از سهام عدالت بی بهره هستند بنابراین طرحی در این کمیسیون تصویب شد تا به مشمولین در سال جاری سهام عدالت واگذار شود.

در ابتدا قرار بود پرداخت سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی باشد اما در کشور چنین اشرافی از مجموع درآمد وجود ندارد.

ابتدا سهام عدالت بر اساس رده‌بندی شغلی بود، برای مثال کارمندان دولت، تاکسیرانان، خادمان مسجد و…، این موضوع باعث شد بعضا افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت نیستند، سهام عدالت دریافت کنند و برعکس.

شورای عالی بورس باید در مورد مدل مطلوب مدیریت سهام عدالت تصمیم می‌گرفت. بر این اساس در مورد افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند باید گفت که منتظر بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند تا افراد بتوانند خرید و فروش کنند. این اتفاق نیز زمانی رخ می‌دهد که مجامع این شرکت‌ها به درستی برگزار شود و درمورد مستقیم‌ها نیز سازمان بورس باید تعیین تکلیف کند.

اسفند سال ۱۴۰۰ برای برخی از دارندگان سهام عدالت، سود سال ۹۹ واریز شد. اما برخی هم از دریافت این سود جا ماندند. این افراد به دلیل شماره شبای نامعتبر و حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود خود را دریافت نکردند.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی رغم پیگیری های انجام شده از ناشر ابهامات موجود در اطلاعات ناشر برطرف نشده است، لذا تعلیق نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری عدالت حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تداوم می یابد.

دولت طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ مکلف شد، به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد واجد شرایط، سهام عدالت واگذار کند.

سازمان بهزیستی اعلام کرد: دولت طبق قانون بودجه سال جاری، مکلف شده است، به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد واجد شرایط، سهام عدالت واگذار کند.

از سوی دیگر، برخی از مسئولان می‌گویند که در آینده ثبت‌نام سهام عدالت توسط مردم انجام نمی‌شود بلکه با دهک‌بندی انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هر فرد مشمول، سهام اختصاص می‌یابد.  

انتهای پیام 

کد خبر 6218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    سلام درد مردم یارانه سهام عدالت کمک معیشتی وغیره نیست این خودش باعث تن پروری وسربار شدن این افراد برای جامعه میشوند وهیچ فعالیت درامد زایی انجام نمی دهند فقط منتظر دریافت از جیب بقیه مردم میباشند لطف کنید برای این افراد کار ودرامد با بازوی خودشان ایجاد کنید یعنی ماهیگیری را یاد دهید نه ماهی دادن