کد خبر 6311
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

عنابستانی:

در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم

در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما ، علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با اشاره به عدم اعمال افزایش حقوق مصوب مجلس برای همه سربازان اظهار کرد: در مجلس طی مصوبه‌ای افزایش حقوق سربازان را تصویب و منابع مالی آن را نیز تعیین کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قاعدتاً ستاد کل نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون مجلس است، گفت: وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیروهای مسلح باید آن را اجرا کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

عنابستانی در ادامه با بیان اینکه «معتقدم اصولاً نگاه ساختار نظامی کشور به مسأله سربازی باید تغییر کند»، تاکید کرد: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که تا موضوع «سرباز حرفه‌ای» مطرح می‌شود، سریعاً ستادکل نیروهای مسلح اظهار مخالفت می‌کند چون تصور می‌کنند با سربازی حرفه‌ای، کشور از سرباز خالی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش زمینه ذهنی عزیزان فرماندهان و ستاد کل نیروهای مسلح به گونه‌ای است که نسبت به سربازی حرفه‌ای حساسیت نشان می‌دهند، درحالی که سربازی می‌تواند با نگاه‌های دیگری نیز انجام شود؛ مثلاً جوان ما می‌تواند فرد دیگری را برای خدمت سربازی جای خود معرفی کند؛ اشکال چیست؟ امروز ۳ میلیون نفر مشمول سربازی غایب داریم که اینها گرفتارند و از زندگی خود محرومند؛ می توانیم اینها را بیاوریم و مبالغی از آنها بگیریم و مشکل‌شان را حل کنیم و با آن مبالغ کلانی که گیر ستاد کل می‌آید می‌تواند با سرمایه گذاری، هزینه‌های سربازی حرفه‌ای را تامین کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در اینکه همه آحاد جامعه را بفرستیم آموزش ببینند حرفی نیست، اما بعد از آن هر کسی که دوست دارد، در تخصص مشخصی کار کند و حقوق بگیرد. طبیعی است که جوان ما بعد از گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه تا زمان پیدا کردن شغل و کسب مهارت ترجیح دهد تا به سربازی برود و هم مهارت بگیرد و هم حقوق بگیرد اما ممکن است جوانی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، شغل داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 6311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =