کد خبر 6309
۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

چگینی:

دولت باید به دنبال تثبیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد

دولت باید به دنبال تثبیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: به نظر من دولت باید به دنبال تثبیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشد. یکی از مسائل مهم قابل توجه این است که به‌دنبال راحت‌ترین راه‌حل‌ها نرویم، اگر قرار است قاچاقی از مرزها عبور کند و بعد به واسطه عبور قاچاق از مرز یک کالایی را چند برابر کنیم که جلوی قاچاق گرفته شود، به نظر می‌رسد که این راه‌حل منطقی و درستی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما ،مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «رئیس‌جمهور اخیرا از تصمیمات سخت گفتند و بعدتر گفتند که اگر کسی با نگاه دولت هماهنگ نیست باید از کرسی‌های تصمیم‌سازی و اجرا برود، به نظر شما این تصمیم سخت مرتبط با تغییر کابینه است؟ اگر اینطور نیست چه تصمیمی مدنظر خواهد بود؟» گفت: من به طور دقیق از اینکه رئیس‌جمهور از چه تصمیم سختی صحبت می‌کند و احتمالا اشاره مستقیم به چه موضوعاتی دارند، اطلاعی ندارم اما به نظر می‌رسد که بیشتر موضوع اصلاح ساختارهای اقتصادی مدنظر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید بر اهمیت اقناع افکار عمومی و مردم برای همراهی با هر تصمیم سختی که مدنظر رئیس‌جمهور و دولت است، تصریح کرد: شرایط کشور ما شرایط سختی است و لازم است که دولت اگر می‌خواهد در هر بخشی اصلاح دیگری انجام دهد، این کار با همراهی مردم انجام شود، اگر در بخش‌هایی از جامعه قرار است اصلاح اقتصادی جدیدی اتفاق بیفتد، لازم است که کارشناسان و مجلس را در جریان قرار دهند. این همراهی می‌تواند هم به دولت کمک کرده و هم بار دولت را سبک کند.

وی افزود: در نتیجه معتقدم که دولت اگر قصد ورود و اصلاح در هر بخشی را دارد، بهتر است از کارشناسان خبره، اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه استفاده شود. اگر این زنجیره به درستی فعال شود، هزینه‌های اجتماعی دولت کاهش پیدا خواهد کرد. یقین بدانید هر طرحی اگر بهترین طرح هم باشد، برای دولت و کشور هزینه خواهد داشت و اگر مردم به درستی اقناع نشوند و همراهی نکنند، کار سخت خواهد بود. لذا خوب است که دولت فرهیختگان و نخبگان جامعه را چه به صورت فردی چه به صورت مجموعه‌ای مانند مراکز قانون‌گذاری یا تصمیم‌گیری کارشناسی و یا پژوهشی با خود همراه کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام

کد خبر 6309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =