کد خبر 6419
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

زاهدی خطاب به رییس جمهور:

کارگروه‌های دانشگاهی برای طراحی تمدن نوین اسلامی در برنامه هفتم توسعه تشکیل دهید

کارگروه‌های دانشگاهی برای طراحی تمدن نوین اسلامی در برنامه هفتم توسعه تشکیل دهید

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس از رئیس جمهور خواست کارگروه‌های مختلف علمی - دانشگاهی برای طراحی تمدن نوین اسلامی در برنامه هفتم توسعه را تشکیل دهند.

به گزارش نمایندگان ما، محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در سومین اجلاس بین‌المللی مهدویت در دانشگاه آزاد گفت: کلید واژه “تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت” با موضوع این نشست نسبت مهمی دارد. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به چند محور از جمله: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی تاکید کردند. امام خمینی هم فرموده بودند که “دانشگاه مبدأ همه تحولات است. ”

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می‌خواهیم یک بنای مستحکم بسازیم، نیازمند معماری دقیق هستیم، البته منظور از بنای مستحکم بنایی مثل متروپل نیست. برای ساخت بنای محکم ابتدا نیازمند طراحی دقیق هستیم. پس از طراحی مهندسان مختلف حوزه مواد، حفاری، زمین‌شناسی و… حضور می‌یابند تا به یک جمع‌بندی برای چگونگی ساخت بنا برسند. ما هم می‌خواهیم بنای تمدن نوین اسلامی را بالا ببریم.

زاهدی ادامه داد: پیش از هر چیزی نیازمند طراحی هستیم. باید مشخص کرد که هفت محور نامبرده در گام دوم چه نقشی دارند؟ بنابراین دانشگاه باید به میدان بیاید. منظورم از دانشگاه هر جایی است که علم و دانش حضور دارد. حوزه‌های علمیه در این بخش مهم‌ترین نقش را دارند. پرسش اینجاست که چگونه باید هویت انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب اسلامی را دید؟

وی با بیان اینکه همه کارگزاران نظام نقشی ویژه در ساخت تمدن نوین اسلامی دارند، گفت: آیا کارگزاران نظام بدون توجه به مردم می‌توانند کاری را پیش برند؟ خیر. اینجاست که باید نقش دانشگاه تمدن‌ساز را جدی بگیریم. دانشگاه تمدن‌ساز خلاق، نوآور، مسئله‌محور، برون‌داد محور و مأموریت‌محور است. همان طور که سید هاشم حیدری، دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله فرمودند متأسفانه برخی علما سکوت کرده‌اند. ظهور امام زمان(عج) بی‌دلیل صورت نمی‌گیرد، باید مقدمات را فراهم کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه تولیدمحور باید نقش‌آفرینی کند، گفت: باید بستری را برای طراحی تمدن نوین اسلامی طراحی کنیم. در مجلس برنامه هفتم توسعه را داریم. افق ظرف ۳۰-۴۰ سال آینده برای ما مشخص است. دولت و مجلس امسال باید دست در دست هم برنامه هفتم توسعه را تدوین کنند. ما باید از صاحب‌نظران یعنی حوزویان و دانشمندان استفاده کنیم. باید سرفصل‌های خوبی را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سبک زندگی، به کار ببریم.

زاهدی در پایان با بیان اینکه نقش‌آفرینی کلیدی در اجرا برای مدارس و دانشگاه‌ها خواهد بود، از ریاست جمهوری خواست کارگروه‌های مختلف علمی دانشگاهی برای طراحی تمدن نوین اسلامی در برنامه هفتم توسعه را تشکیل دهند.

انتهای پیام

کد خبر 6419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =