کد خبر 6468
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

نظری:

ضعف نظارت وزارت راه منجر به افزایش حوادث ریلی و هوایی شده/ رستم قاسمی و میعاد صالحی باید پاسخگوی مجلس باشند

ضعف نظارت وزارت راه منجر به افزایش حوادث ریلی و هوایی شده/ رستم قاسمی و میعاد صالحی باید پاسخگوی مجلس باشند

نماینده خمین در مجلس از ضعف نظارت وزارت راه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه حوادث ریلی و هوایی افزایش پیدا کرده و حسب وظیفه نظارتی، وزیر راه و مدیرعامل راه آهن باید پاسخگوی مجلس باشند.  

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به حادثه خروج قطار مسافری طبس یزد اظهار داشت: متاسفانه در ماه‌های اخیر نظارت وزارت راه بر زیر مجموعه‌های خود معطوف به جاده بوده است اما آنها از نظارت بر ریل و هواپیما غافل شده‌اند.

وی افزود: مجلس از وزارت راه انتظار دارد که علل و عوامل بروز سانحه و قصور احتمالی را بررسی کرده و با مسببان برخورد قانونی کند ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم طبق قسمی که خورده‌اند باید حافظ منافع ملت باشد لذا اقدامات نظارتی را درباره وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار داده‌ایم لذا رستم قاسمی وزیر راه و میعاد صالحی مدیدعامل راه آهن به دلیل ضعف عملکرد باید پاسخگوی مجلس باشند.

نماینده خمین در مجلس تصریح کرد: ضعف وزارت راه در این موضوع مشهود است که چرا نظارت لازم را ندارد؟ حتما باید حادثه‌ای رخ دهد تا مسئولان به خود بیایید؟ مدیرعامل راه آهن و وزیر راه باید درباره جان باختن حدود ۳۰ هم وطن مان توضیح دهند در غیر این صورت اقدامات قانونی و نظارتی مان را عملیاتی می کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: وضعیت جاده‌ها و بهسازی آنها و برطرف شدن نقاط حادثه خیز هم موجب انتقادات زیادی شده است در حالی که وزارت راه و بویژه سازمان راهداری باید برای آن فکری عاجل کند؛ رفع همه مشکلات به کمبود بودجه باز نمی‌گردذد بلکه می‌توان با افزایش نظارت و بهبود مدیریت‌ این موضوعات را عملیاتی کرد.  

نظری گفت: در ماه‌های اخیر هم علاوه بر حوادث ریلی، حوادث هوایی نظیر خروج هواپیما از باند و ترکیدن لاستیک و تاخیرات متعدد و طولانی هواپیماها برای پرواز و مسافرگیری زیاد شده و به همین دلیل مردم انتقادات زیادی داشتند که باید حرف‌های مردم را شنید.  

وی افزود: نمایندگان مجلس در هفته آینده ضعف نظارت وزارت راه بر زیر مجموعه خود را بررسی خواهند کرد و اگر به جمع بندی لازم برسیم اقدامات نظارتی نظیر سوال و استیضاح را کلید می‌زنیم.  
انتهای پیام

کد خبر 6468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =