کد خبر 6533
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

صباغیان:

گرانی ها دمار مردم را درآورده است

 گرانی ها دمار مردم را درآورده است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس گفت آقای رئیسی و مسئولین محترم اقتصادی؛ گرانی ها دمار مردم را درآورده است، شما در برنامه های خود وعده  وضعیت بهتر اقتصادی را داده اید و با این شعار انتخاب شدید، امروز وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده است و هر روز شاهد بالارفتن قیمت ارز، طلا، قیمت خوراکی ها و کالا ها  هستیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدرضا صباغیان بافقی ایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق خود ضمن تسلیت به بازماندگان و خانواده ها حادثه قطار مشهد به یزد، گفت: از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی برای مجروحان و رحمت و مغفرت الهی و برای درگذشتگان دارم. امیدوارم دستگاه‌های مربوطه ضمن رسیدگی به آسیب‌دیدگان، هرچه سریعتر علل این حادثه را دقیق مشخص کرده و با متخلفان برخورد کنند، مصببان نتیجه کوتاهی و قصور خود را ببینند تا درس عبرت و بازدارنده ای برای دیگران باشد.

وی افزود:مسئولیت حادثه قطار مشهد به یزد اصلی با متولیان وزارت راه و راه‌آهن است، باید وضعیت اتفاق افتاده را برای مردم شفاف کنند؛ ما نمایندگان استان یزد موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

گرانی در حال خردکردن استخوان های نحیف خانواده های ضعیف و متوسط است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت گرانی ها مطرح کرد: نمایندگان محترم؛ امروز گرانی در حال خردکردن استخوان های نحیف خانواده های ضعیف و حتی خانواده های متوسط است، امری که هرگز مسئولین و کسانی که حقوق و پرداخت مناسب دارند، درک نخواهند کرد.

صباغیان بافقی با تاکید براین که "سواره از پیاده خبر ندارد"، شعری از پروین اعتصامی را قرائت کرد: زندگی جز نفسی نیست، غنیمت شمرش/نیست امید که همواره نفس بر گردد، گر دو صد عمر شود پرده نشین در معدن/خصلت سنگ سیه نیست که گوهر گردد، نخورد هیچ توانگر غم درویش و فقیر/مگر آنروز که خود مفلس و مضطر گردد.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: آقای رئیسی و مسئولین محترم اقتصادی؛ گرانی ها دمار مردم را درآورده است، شما در برنامه های خود وعده  وضعیت بهتر اقتصادی را داده اید و با این شعار انتخاب شدید، امروز وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده است و هر روز شاهد بالارفتن قیمت ارز، طلا، قیمت خوراکی ها و کالا ها  هستیم. اگر  این گرانی‌ها موقتی است و با مردم صحبت کنید و زمان مشخص کنید و آینده را برای مردم تشریح کنید.

گرگ هایی در بین دستگاه های دولتی و نظارتی نفوذ کرده اند

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم با بیان این که متاسفانه هر روز وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم بدتر می‌شود، تاکید کرد:آقای رئیس جمهور؛  همه می‌دانیم که طرح شما خوب است و نیت شما خیر است، ولی گرگ هایی در بین دستگاه های دولتی و دستگاه های نظارتی نفوذ کرده اند ودر حال دریدن مردم هستند.  دستگاه‌های مسئول و ناظر چشم خود را می بندند؛ این گرگ ها و این سلطان های شکر، مرغ، روغن و فولاد و غیره تا اعدام و مجازات نشوند؛ مبارزه با فساد و اختلاس و گرانی در جایگاه حرف باقی می ماند.

وی ادامه داد:آقای رئیسی؛ باید مردم در این شرایط سخت اقتصادی، هر روز یکی از این سلاطین را بالای دار و در جایگاه مجازات ببینند، نه با توصیه و سفارش. این وعده ها را دولت های قبل هم دادند، برنامه های خوب شما را دولت های قبل هم دادند؛ ولی به جایی نرسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع تعارض منافع در دستگاه ها، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی، مشکل نظارت است. مشکل نظارت هم تعارض منافع است؛ که متاسفانه در همه جا وجود دارد. تعارض منافع متروپل را خراب می کند، تعارض منافع است که پلاسکو را خراب کرده است، تعارض منافع است که جوجه ها را برای کشتار به چاله ها می ریزند؛ ساخت برج ها و تراکم فروشی ها همه حاصل تعارض منافع است؛ متاسفانه خبری از مبارزه نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای بازیچه دست آمریکا و غرب است

وی با تشکر از اقدام به موقع دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای آلت دست آمریکا و غرب است؛ دیگر نگذاریم موضوع هسته‌ای به تحریم گره بخورد. آقای رئیسی؛ حداقل دو سال مذاکره نکنید؛ مذاکره کنید، اما نه در موضوع هسته ای. با عدم مذاکره  وضعیت بهتر خواهد شد و التهاب از بین خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی افزود:ما در  منابع مشکلی نداریم. مطمئن هستم که دوباره آمریکا و غرب برای مذاکره به سراغ ما خواهند آمد و نباید میدان اقدام را خالی نگه دارند. همانطور که کره شمالی ایستاد، هند و پاکستان همینطور. بسیاری از کشورها این هزینه را دادند و تحریم ها را  تجربه کردند. مثل پاکستان تحریم شدند ولی استقامت کرده و نتیجه گرفتند. خواهش می کنم رئیس جمهور و مسئولین اقتصادی طوری عمل کنند که حداقل مذاکرات ما با موضوع تحریم و بحث اقتصادی گره نخورد.

انتهای پیام

کد خبر 6533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =