کد خبر 6524
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

رجایی:

اگر هدفمندی یارانه‌ها صحیح اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد

 اگر هدفمندی یارانه‌ها صحیح اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد

نماینده لنجان در مجلس گفت: طرح صحیح عادلانه‌سازی یارانه‌ها یک شمشیر دولبه است؛ اگر صحیح اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد و در غیر این صورت آسیب به جبران ناپذیری به مردم وارد خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام شیطانی سخیف و غیر انسانی عده ای وطن فروش و خائن که با حمایت صهیونیسم خبیث در ساخت فیلم ضد ایرانی و دینی اقدام کردند، محکوم می نمایم و از مسئولین ذی ربط می خواهم عوامل و حامیان داخلی و حتی خارجی ساخت این دهن کجی ها را به اشد مجازات برسانند.

وی افزود: دشمنان ما بدانند خبائث آنان مذبوحانه و کف روی آب و باطل زاهق خواهد بود.

نماینده مردم لنجان با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان با رهبری گفت: به عنوان سرباز ولایت از مقام معظم رهبری که در دیدار اخیرشان مجددا مدال انقلابی بودن را به مجلس یازدهم دادند و نمایندگان مجلس را همچون فرزندان خود نام بردند مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام و به ایشان عرض کنم که فرزندان شما در مجلس شورای اسلامی به دعای خیر جنابعالی تا جان در بدن دارند از آرمان های انقلاب، شهدا و خمینی کبیر حراست خواهند نمود و رهنمودهای امام عزیزتر از جان را نصب العین قرار خواهند داد. البته مدیریت هدفمند هیات رئیسه، کمیسیون ها در وصول به این هدف مبارک، نه تنها شرط لازم بلکه بیشترین تاثیر را دارد.

رجایی در خصوص مسائل کشور ضمن تشکر از تلاش های رئیس جمهور و دولت در هدفمندی یارانه ها خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور، مردم جامعه به خصوص قشر متوسط به پایین در تورم و گرانی در فشار طاقت فرسایی قرار گرفته اند، اما لازم است یادآوری کنم که این طرح درست و جراحی به هنگام اقتصادی شمشیر دولبه ای است که اگر صحیح اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهید داد و در غیر این صورت آسیب جبران ناپذیری بعه مردم وارد خواهد شد.

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: با مردم مکررا صحبت کنید و آنها را در جریان اقدامات خود بگذارید و از آنان راهنمایی بخواهید.

نماینده مردم لنجان خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: مدیران استانی و شهرستانی شما هم هنوز اقدامات شما برایشان تبیین نشده است، چه برسد به مردم کوچه و بازار. ضرورت این جراحی بزرگ را اول برای مدیران و سپس برای مردم تبیین کند. برخی از وزرای شما میدانی و عملیاتی نیستند و فقط در تهران پشت میز خود نشسته اند. وزیران شما فرماندهان میدان عملیات شما باشند. تذکرات و تغییرات را انجام دهید که دولت چابک تر شود.

رجایی با بیان اینکه مبارزه با گرانی و تورم در کنار تامین به موقع و دسترسی کالاهای اساسی از مهمترین دغدغه های مردم است، گفت: حفظ و تقویت ارزش پولی و پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و کارمندان به خصوص معلمین و تنظیم درآمد اقشار مختلف مردم متناسب با هزینه زندگی و حمایت از تولید و اشتغال با کمک از تسهیلات قرض الحسنه و یارانه ای باید در صدر برنامه های دولت قرار گیرد. از طرفی حرکت دولت در مسیر عزت و کرامت جوانان پاسخ عملی به حق قانونی جوانان که اشتغال است خواهد بود و این حق بر اساس اصول قانون اساسی باید مسیر اصلی دولت باشد.

وی یادآور شد: آقای رئیسی بی عدالتی در وضعیت استخدامی و دریافتی کارکنان شرکتی و دولتی بسیار فاحش شده است. طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت آنها به قرارداد مستقیم امری ضروری و در راستای عدالت است. این طرح را در کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم و در نوبت صحن است که از دولت می خواهیم همراهی کرده تا بعد از ابلاغ قانون آن را اجرایی کند.

نماینده مردم لنجان خطاب به وزیر نیرو گفت: امروز که با شما صحبت می کنم به جهت کم آبی و به دلیل بی عدالتی در توزیع آب و عدم مدیریت صحیح آب توسط برخی مدیران ضعیف و نالایق آن وزارتخانه، کشاورزان لنجان دچار خسارت بزرگی شدند و دسترنج آنها نابود شد. ناپسند است که به جای حل مشکل آب به  جای اینکه دولت مدیریت کند مردم را مقابل هم قرار قرار دهند و بگویند خودتان به تفاهم برسید.

وی افزود: نتیجه این نوع سیاست و حکمرانی باعث عمیق‌تر شدن اختلاف‌های آبی در کشور می شود. برنامه داشته باشید و قانون را اجرا کنید.

وی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه سازمان مربوطه شما ناکارآمد و ناتوان از حفظ و مراقبت از محیط زیست است. چند ماه است که از دستور فوری رئیس جمهور در خصوص رسیدگی به مشکلات زیست محیطی با آلایندگی شهرستان لنجان می گذرد ولی آب از آب تکان نخورد.

انتهای پیام

کد خبر 6524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =