کد خبر 6575
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

خضریان بیان کرد؛

بازنگری اراضی زراعی حدنگاری شده است

بازنگری اراضی زراعی حدنگاری شده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:پس از بررسی‌ها و نظارت‌های میدانی صورت گرفته شده از سوی کمیسیون اصل ۹۰ از بخش‌های مختلف کشور و جلسات متعدد با مسئولین ذیربط بررسی‌ها نشان می‌دهد اراضی زراعی حدنگاری شده نیز به صورت موثر و دقیق انجام نشده و نیاز به بازنگری جدی دارد.

به گزارش نمایندگان ما، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: کمیسیون با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی، رؤسای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی و همچنین نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌ها به بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در کشور پرداخت.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و نظارت‌های میدانی صورت گرفته شده از سوی کمیسیون اصل ۹۰ از بخش‌های مختلف کشور و جلسات متعدد با مسئولین ذیربط بررسی‌ها نشان می‌دهد اراضی زراعی حدنگاری شده نیز به صورت موثر و دقیق انجام نشده و نیاز به بازنگری جدی دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان امور اراضی طی ۲ هفته راهکارهای تشویقی و تنبیهی و همچنین مسیرهای اطلاع‌رسانی مقتضی از طریق رسانه‌ها در راستای آگاهی بخشی به بهره‌برداران از اراضی کشاورزی برای همکاری با مجریان طرح کاداستر را به منظور استفاده از مزایای سنددار شدن اراضی زراعی به کمیسیون ارائه دهد. همچنین سازمان ثبت موظف شد قوانین، دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌هایی که مانع از اجرای صحیح و کامل قانون حدنگار است را استحصال کرده و به کمیسیون اصل نود تقدیم نمایند تا کمیسیون در جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط در خصوص اصلاح و بازنگری در آنها تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند. ضمنا قرار شد سازمان ثبت تا پایان شهریورماه با استفاده از توان داخلی خود بخشی از طرح حدنگار را پیش برده و گزارش آن را به کمیسیون ارائه نماید و بخش دیگر روال اجرای قانون نیز با استفاده از توان بخش خصوصی اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: مقرر شد موضوع تهیه نقشه اراضی زراعی همراه با تطبیق و مستندسازی آنها توسط سازمان ثبت و با نظارت و همکاری سازمان نقشه برداری و امور اراضی انجام شود و از اختصاص هرگونه بودجه در این خصوص به سازمان امور اراضی جلوگیری شده و سازمان ثبت از محل درآمدهای مندرج در قانون در تهیه نقشه ها استفاده نماید.

انتهای پیام

کد خبر 6575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =