کد خبر 6618
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

امیر آبادی:

دولت روحانی برای پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد، پول چاپ می‌کرد!

دولت روحانی برای پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد، پول چاپ می‌کرد!

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت روحانی برای پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد به دلیل عدم درآمد، پول چاپ می‌کرد و این بزرگترین خیانت به ملت بود.

به گزارش نمایندگان ما، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مجمع یاوران انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح ارز ترجیحی، اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی، باعث فساد، رانت و سوء استفاده گسترده در دولت قبل شد و حتی برخی سلبریتی‌ها هم از آن استفاده فراوانی کردند و چه پول‌هایی به جیب زدند. اگر این کار ادامه پیدا می‌کرد، کشور ما هم باید ابر تورم را تجربه می‌کرد. دولت روحانی برای پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد به دلیل عدم درآمد، پول چاپ می‌کرد و این بزرگترین خیانت به ملت بود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه دولت آقای رئیسی چاره‌ای جز انجام این کار نداشت، تاکید کرد: باید مسیر قبلی را که کاملاً اشتباه و به ضرر کشور بود اصلاح می‌کردیم و حتی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نیز این اصلاح اقتصادی را تایید کرد، حتی اخیراً روحانی در جلسه‌ای گفته رئیسی کار درست را کرد و شجاعت به خرج داد که این اصلاح اقتصادی را انجام داد.

وی با بیان اینکه ادامه این روند، کاملاً به ضرر کشور بود، گفت: اگر ارز ۴۲۰۰ را نگه می‌داشتیم و ادامه می‌دادیم با کمبود شدید ارز در کشور مواجه می‌شدیم و عملاً کشور در یک بحران بزرگ فرو می‌رفت و دشمن هم همین را می‌خواست که در ادامه برجام‌های بعدی را به ما تحمیل کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اتفاقا دشمن از این قضیه اصلاح اقتصادی که در دولت رییسی شروع شد بسیار ناراحت است، چون می‌دانند در بلند مدت این کار به نفع اقتصاد ایران است، البته دولت در این زمینه هوشیاری به خرج داد چرا که ضد انقلاب خودشان را برای خرداد ماه آماده کرده بودند که اغتشاشات هم زمان با اجرای طرح کلید بزنند، ولی دولت در یک اقدام پیش دستانه بلافاصله بعد از ماه رمضان شروع به اجرای طرح کرد که آن‌ها را غافلگیر کرد و نتوانستند کشور را به آشوب بکشانند.

نماینده قم در مجلس با اشاره به روند اصلاح اقتصادی در کشور، تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌ها در سال ۱۴۰۲ تورم به ۳۰ درصد خواهد رسید و در سال‌های بعد تورم به ۱۰ درصد خواهد رسید و رشد ۸ درصدی را به زودی شاهد خواهیم بود.

وی بعضی از گرانی‌ها بی دلیل دانست و افزود: بعضی گرانی‌ها توجیهی ندارد و ربطی به این قضیه نداشت و لازم است مسئولان نظارتی به دقت جلوی این گرانی‌های بی دلیل را بگیرند و البته در مسیر اجرا ممکن است ایراداتی داشته باشد که قابل رفع است

عضو هیئت رییسه مجلس به جلسات متعدد خود با رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: در یکی از جلساتی که خدمت حاج آقا رئیسی بودم و او گفت؛ در دفاع مقدس وقتی گردان می‌آمد و به میدان مین می‌خورد چند نفر داوطلب شهادت روی مین می‌رفتند تا معبر برای پیروزی رزمندگان باز می‌شد، من هم می‌توانستم روش قبلی را انجام بدهم، ولی رفتم روی میدان مین که جلوی این فساد گرفته شود. خب، ساعت‌ها جلسه برگزار کردیم و همه می‌گفتند که این روش غلط است و باید یکی می‌رفت روی میدان مین و این قضیه را تمام می‌کرد.

وی گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را عروسک خیمه شب بازی صهیونیست‌ها خواند و افزود: وقتی گروسی وقیحانه قبل از جلسه آژانس، به اسرائیل سفر می‌کند و بعد از آن قطعنامه علیه ایران صادر می‌شود و خلاف تعهدات قبلی رفتار می‌کند باید جلوی زیاده خواهی آن‌ها ایستاد.

نماینده مردم قم در مجلس، همکاری ایران با آژانس را بسیار فراتر از پادمان عنوان کرد و ادامه داد: گروسی قول داد ۳ مکانی که خواستند را بررسی کنند و پرونده آن را ببندند که نه تنها این کار را نکرد بلکه درخواست داد که از ۱۷ مکان جدید هم بازرسی کنند!

وی افزود: مذاکرات این سری خیلی داغ‌تر از گذشته بود، ولی بر خلاف دولت قبل، این دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزد.

امیر آبادی، با اشاره به گرانی دلار بیان داشت: ۹۹ درصد دلار کشور در اختیار بخش‌های دولتی و خصولتی است و سر جمع فقط ۱ درصد دلار در اربیل عراق و هرات افغانستان و میدان فردوسی تهران است که متاسفانه همین ۱ درصد دارد برای ۹۹ درصد قیمت دلار را تعیین می‌کند که بسیار جای سوال است.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: اقدامات خوبی از طرف دولت در حال انجام است که قیمت دلار کاهش پیداکند و دولت نباید بگذارد که فاصله قیمت ارز با ارز نیمایی زیاد شود.

منبع: دانشجو

انتهای پیام

کد خبر 6618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =