کد خبر 6730
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

ایری:

حقابه رودخانه‌ها را به ماهیان برگردانید

حقابه رودخانه‌ها را به ماهیان برگردانید

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس گفت: حقابه گرگان رود از سدهای بالادست، حق حیات ماهیان خاویاری است، این حق حیات را از ماهیان نگیرید و حقابه رودخانه‌ها را به ماهیان برگردانید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز(یکشنبه ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اولین سالگرد انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور، گفت: امیدوارم با توجه به سیاست‌های حکیمانه‌ای که در پیش می‌برد موفق باشد، با توجه به تحرک دیپلماسی اقتصادی فعال، سیاست تعامل با همسایگان، رونق بخش گردشگری، واکسیناسیون، راه اندازی بخشی از کارخانجات تعطیل شده، سفرهای استانی در راستای مردمی سازی دولت سیزدهم بخشی از پیشرفت‌هایی بود که در این دولت شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: استان گلستان علی رغم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی که دارد متاسفانه با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند، شاید باور آن سخت باشد که در دل شهرستان کردکوی روستاهایی داریم که فاقد آب، راه، جاده دسترسی و گاز هستند، روستاهای کنداب، رادکان، چمن ساور و حاجی آباد قدیم، حاجی آباد قدیم و جهان نما از جمله مناطق محروم شهرستان کردکوی هستند.

نماینده مردم کردکوی افزود: از وزیر نیرو درخواست داریم تعرفه گرمسیری شهرستان‌های حوزه انتخابیه غرب استان گلستان را به دلیل دما بالای ۴۵ درجه را لحاظ و قطب شرجی استان گلستان را مورد توجه ویژه قرار دهد و این تعرفه‌ها را در سال جاری اعمال نمایند زیرا مردم توان پرداخت تعرفه بالای برق را ندارند، قطعی مکرر برق چاه‌های عمیق منجر به تخریب چاه‌های کشاورزان در روستاهای یساقی، تیجه‌بال، زابلی محله، قره قاشلی، قره تپه و دنگلان شده است درخواست داریم قطعی برق چاه‌های آب را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حقابه گرگان رود از سدهای بالادست، حق حیات ماهیان خاویاری است، این حق حیات را از ماهیان نگیرید و حقابه رودخانه‌ها را به ماهیان برگردانید.

ایری گفت:  از وزیر کشور درخواست دارم در خصوص تقسیمات سیاسی و اداری شهرستان کردکوی تصمیم عاجلی اتخاذ کند و با تقسیم دو بخش با مرکزیت یساقی و دنگلان به مشکل ۴۰ ساله مردم پایان دهد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت‌های استان همچنان با مشکلات پسا ‌سیل مواجه است، سیل سال ۹۸ زندگی مردم را از بین برد و با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که دولت گذشته گزارش عملکرد آن را ارائه کرد همچنان پل سیمین شهر و قرینجیک مخروبه است، درخواست داریم این مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شفاف‌سازی شود.

وی عنوان کرد: سهمیه سوخت برای روستاهای مرزی در ۱۴ استان پرداخت می‌شود اما متاسفانه گلستان از این موهبت برخوردار نیست. ۵۰ هکتار از ساحل بندرگز به شخصی واگذار شده که شرکت آن هیچگونه عملیاتی در آن انجام نداده است، درخواست داریم قوه ‌قضائیه و سازمان بازرسی به این موضوع ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: بازارچه ساحلی بندر ترکمن به عنوان قطب گردشگری این شهر محسوب می‌شود و سالانه در عید نوروز حدود ۱ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند که متاسفانه از داشتن آب، برق و امکانات زیرساختی اولیه محروم است. علی رغم این موضوع این مکان ۱۵ سال به شخصی که در کشور آمریکا زندگی می‌کند اجاره داده شده. پس از ۲ سال نامه نگاری اینجانب از قوه قضائیه، سازمان بازرسی  و کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی درخواست دارم مافیای ساختگی که در این محل شکل گرفته است به نفع مردم و شهرستان ترکمن از بین برود.

ایری تصریح کرد: ۱۲ سال است که عملیات اجرای جاده بندر ترکمن به آق‌قلا آغاز و به جاده مرگ تبدیل شده است درحالی که می‌توانیم با تخصیص بودجه آن را به جاده زندگی تبدیل کنیم. بندر سبز خزری از مطالبات به حق مردم است که تا کنون به آن توجه نشده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی سال گذشته به مردم شهرستان کردکوی قول داد زمین چمن مصنوعی این شهر را افتتاح شود اما دریغ از یک اقدام؛ هیچگونه اتفاقی رخ نداده است و سالن تختی بندرترکمن وارد بیستمین سال کلنگ زنی خود می‌شود. سال گذشته ۴ میلیارد تومان برای احداث این سالن اختصاص داده شد که بین سازمان برنامه و بودجه و  شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گم شد.

 وی ادامه داد: راه اندازی زمین‌های چمن مصنوعی در بندر ترکمن، بندر گز، گمیشان و سالن‌های ورزشی روستایی مغفول مانده و چندین ساله قره‌سو، سرطاق، باغو، کارکنده، تلور و النگ از مطالبات مردم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به میادین سوارکاری گفت: چابک سواران و مربیان آنها از حداقل‌های زندگی برخوردار نیستند، در هر کورس یکی از چابک سواران با سوانحی از جمله مرگ و قطع نخاع مواجه می‌شوند و هیچکدام از آنها بیمه تامین اجتماعی ندارند.

ایری تصریح کرد: از رئیس جمهور درخواست دارم نسبت به تصویب بازارچه مرزی گمیشان و حسن قلی تسریع کند و لایروبی خلیج گرگان را با اقتدار به پایان برسانند. طرح گردشگری جزیره آشوراده علی‌رغم قول رئیس جمهور کماکان با کارشکنی بین محیط زیست و استانداری در تبادل است.

انتهای پیام

کد خبر 6730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =