کد خبر 7376
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

نوروزی در دیدار با آیت‌الله شاهرودی:

وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی استان و شهرستان علی‌آباد مناسب نیستند

وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی استان و شهرستان علی‌آباد مناسب نیستند

نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: زیرساخت‌های اقتصادی علی‌آباد مطلوب نیستند بنابراین انتظار می‌رود که دولت سیزدهم در راستای حل موضوعات اقتصادی منطقه گام‌های اساسی بردارد.

به گزارش نمایندگان ما، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس صبح امروز به دیدار آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری رفتند و در خصوص مسائل مختلف شهرستان علی‌آباد به گفت‌وگو پرداختند.

در ابتدای این نشست رحمت اله نوروزی نماینده علی‌آباد در مجلس ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای حضور در استان گلستان گفت: مردم شهرستان علی‌آباد کارنامه درخشانی در مسیر انقلاب اسلامی داشته‌اند و همیشه همراه و همگام با امامین انقلاب بوده‌اند و علیرغم همه خدماتی که نظام اسلامی داشته است اما شهرستان علی‌آباد از لحاظ صنعتی، کشاورزی و توریستی پیشرفت چندانی نداشته است.

وی افزود: ظرفیت گردشگری شهرستان علی‌آباد بسیار مطلوب است اما این پتانسیل بالفعل نشده است و از این بابت شرایط مناسبی نداریم و استان گلستان نیز وضعیت مطلوبی ندارد و بیکاری نیز در این منطقه بیداد می‌کند.

نوروزی عنوان کرد: وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی استان و شهرستان علی‌آباد مناسب نیستند؛ علیرغم وجود این همه سرسبزی و زیبایی که در سطح شهرستان مشاهده می‌شود اما کمبودهای شدیدی وجود دارد.

وی به مطالبه خود از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: مطالبه ما این است که باید در گرگان و علی‌آباد تله‌کابین نصب و راه‌اندازی شود و امیدوارم هستم با مساعدت و همت شما این اتفاق مهم در منطقه گردشگری علی‌آباد بیفتد و ان‌شاءالله شاهد این باشیم که سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان گلستان کاربردی بوده و همچنین تلاش نماییم تا موافقت‌های لازم را برای نصب و راه‌اندازی تله‌کابین در شهرستان علی‌آباد اخذ کنیم، البته انتظار می‌رود دولت سیزدهم هم اقدام مطلوبی در این زمینه انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی تله‌کابین اعلام آمادگی کرده است و باید موافقت‌های لازم از وزارتخانه‌های مربوطه اخذ شود. ناگفته نماند که وزیر میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برای حل این موضوع قول مساعد داده‌اند.

وی عنوان کرد: متأسفانه در شهرستان علی‌آباد مجتمع فرهنگی و هنری نیز وجود ندارد که باید در این رابطه هم تصمیماتی اتخاذ شود. همچنین یک استخر در حال ساخت هم وجود دارد که چندین سال به دلیل عدم تأمین اعتبار پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

پس از اتمام سخنان نماینده علی‌آباد، آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی هم در این نشست گفت: موضوعات مطرح شده از سوی نماینده شهرستان چند سالی است که پیگیری می‌شود اما اقدام مناسبی صورت نپذیرفته است و انتظار می‌رود کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با این مسائل تصمیماتی را اتخاذ کند که به سرانجام مطلوبی برسد.

در این نشست مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: خواسته‌های نماینده مردم علی‌آباد زیاد نیست و البته حل شدنی است و قطعا این موضوعات را در کمیسیون فرهنگی مجلس نزد وزرای مربوطه مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: قبل از اینکه نصب و راه‌اندازی تله‌کابین اتفاق بیفتد باید این کار پیوست فرهنگی داشته باشد و کمیته‌ای تشکیل شود تا بررسی‌های لازم در این رابطه را انجام دهند و ما نیز آمادگی انجام این کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد خبر 7376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =