کد خبر 6780
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

گزارش اختصاصی؛

ورود و دخالت عضو هیات رئیسه مجلس به انتخابات فدراسیون سوارکاری

ورود و دخالت عضو هیات رئیسه مجلس به انتخابات فدراسیون سوارکاری

اخیرا اخباری درباره دخالت علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل و عضو هیات رییسه مجلس در انتخابات فدراسیون سوارکاری شنیده می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: انتخابات فدراسیون سوارکاری در روز شنبه ۲۱ خرداد با حاشیه هایی برگزار شد.

محمدکاظمیان، ‌محمداسد مسجدی و مسعود خلیلی نامزدهای واجد شرایط شرکت در انتخابات فدراسیون سوارکاری بودند که مسجدی و کاظمیان ۲ نامزد انتخابات ریاست این فدراسیون در مجمع غایب بودند و غیبت آن‌ها به منزله انصراف تلقی شد.

در پایان این مجمع مسعود خلیلی با ۴۵ رای به عنوان رییس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد. ۲ «مورد از آرای ماخوذه به دلیل مخدوش بودن باطل اعلام شد.

شایعات درباره دخالت کریمی فیروزجایی در انتخابات فدراسیون سوارکاری

درحالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری شنبه ۲۱ خرداد سال جاری با حضور ۳ نامزد شامل محمدکاظمیان، ‌محمد اسد مسجدی و مسعود خلیلی برگزار شود، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به دلیل بررسی و رسیدگی به ادعاها و شکایت‌های واصله برخی کاندیداهای احراز پست ریاست این فدراسیون، انتخابات این فدراسیون باید با ۱۰ روز تعویق برگزار شود اما این انتخابات توسط فدراسیون سوارکاری ۲۱ خرداد برگزار شد.

برخی اخبار از ورود علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیات رییسه مجلس به این موضوع و حمایت از گزینه فعلی به منظور ابقا وی حکایت دارد.

ورود نمایندگان مجلس به بخش های ورزشی و عضویت آنها در هیات رییسه فدراسیون ورزشی و هیات های استانی بارها مورد نقد جامعه ورزشی کشور قرار گرفته است.

ورود این عضو هیئت رئیسه مجلس در حالی در انتخابات فدراسیون سوارکاری در حالی است که رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۴ خرداد و در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم به دلیل دخالت های نمایندگان در انتصابات و امور اجرایی دولت از آنها گلایه کردند.  

مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به توصیه سابق خود به نمایندگان مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات خاطرنشان کردند: رئیس مجلس گفتند بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده‌اند، در حالی‌که این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود.

انتهای پیام

کد خبر 6780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =