کد خبر 6796
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

پزشکیان:

آموزش و درمان با دستور اجرایی نمی‌شود

آموزش و درمان با دستور اجرایی نمی‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که تا زمان درست نشدن مکانیزم‌های پرداخت، مشکلات حل نمی‌شود، گفت: آموزش و درمان را نمی‌توان با دستور اجرا کرد و به جایی رساند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد مجلس درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: تا زمانی که مکانیزم‌های پرداخت در سیستم بهداشت و درمان درست نشود نه مشکل چابهار حل می‌شود و نه با اضافه کردن تعداد نیروهای انسانی نمی‌توان مشکلی را حل کرد.

وی اضافه کرد: نمی‌شود به پزشک بگوییم در مناطق محروم با گرفتن ۱۰ یا ۱۵ میلیون در آنجا بمانید و بعد خودمان در سیستم‌های خصوصی باشیم؛ پولی که یک پزشک با انجام دادن یک عمل در یک بیمارستان خصوصی از بیمار می‌گیرد به اندازه سقف حقوقی است که مجلس شورای اسلامی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است به عبارت دقیق‌تر سقف حقوقی که برای پرداخت یک پزشک در طول یک ماه تعیین کرده‌ایم به اندازه همان پول یک عملی است که در بیرون در یک بیمارستان خصوصی از یک بیمار می‌گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۸۰ درصد خدمات بهداشتی درمانی را دولت می‌دهد، اضافه کرد: ما تجهیزات درست کرده و نیرو گرفته‌ایم اما حاضر نیستیم پولی به نیروی انسانی بدهیم و فقط برایش سقف حقوق تعیین کرده و مازاد آن را پرداخت نمی‌کنیم.

پزشکیان ادامه داد: با این وضعیت کسی که در سیستم دولتی کار می‌کند دچار زحمت شده و کسی که خلاف می‌کند جری‌تر می‌شود، مشکل مملکت ما نبود نگاه کارشناسی و تخصصی است. نمونه آن را می‌توان در برنامه دیروز صداوسیما دید که در برنامه‌ای یک عضو از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره پزشکان نظر می‌داد یا این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی علی‌رغم مخالفت کمیسیون و پزشکان دستور دیگری می‌دهد این را بدانید که آموزش و درمان را نمی‌توان با دستور اجرا کرد و به جایی رساند. باید مکانیزم‌ها را درست کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت در پایان گفت: با این وضعیت بدانید پزشکانی که می‌خواهید تربیت کنید در کشور نمانده و به خارج می‌روند. وضعیت را درست کنید بهتر است نسخه درست برای حل مشکلات داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 6796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =