کد خبر 6802
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

خاتمی:

وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی نکنند

وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی نکنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ضرورت پیگیری مطالبات بر جای مانده نظام سلامت، گفت: لازم است وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، با تأکید بر ضرورت تمهید منابع پایدار برای نظام سلامت، گفت: همانطور که می دانید، اهداف مقنن در ماده ۳۷ قانون الحاق ۲ که در بودجه سال جاری نیز بر آن تأکید شد، محقق نشده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته، ۲۱ هزار میلیارد تومان از منابع ارزش افزوده تحقق نیافت، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در این خصوص مسئول هستند و همکاران کمیسیون بهداشت در خصوص اجرای تکالیف در این باره اصرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید پیگیر مطالبات بر جای مانده نظام سلامت بود، اظهار کرد: مجلس باید با توجه به اهمیت اخذ عوارض از دخانیات به عنوان یک مطالبه رفتارساز، صحه بگذارند.

خاتمی ادامه داد: دانشگاه ها در هزینه های خود مانده اند که تقاضا و اصرار داریم وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق نظام سلامت کوتاهی نکنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر ضعفی که در پیشگیری وجود دارد در حالی رهبری روی آن تأکید داشته اند، یادآور شد: نیازمند ساماندهی نظام شبکه هستیم و ایرادات مسلم آن باید برطرف شود همچنین در خصوص ۱۰ درصد خالص هدفمندی کوتاهی شده که مجلس باید در این خصوص به تکالیف نظارتی خود عمل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سهم دولتی سرانه های بیمه ها کامل پرداخت نشده و ۱۴ هزار میلیارد تومان پرداخت نشده است.

انتهای پیام

کد خبر 6802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =