کد خبر 6854
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

عنابستانی:

آقای رئیسی! بازار را کنترل کنید

 آقای رئیسی! بازار را کنترل کنید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور تشکر می کنم که شر ارز ترجیحی را از اقتصاد بیمار کشور کم کردید اما مگر قرار نبود کنترل کنید که این کار به گرانی همه کالاها اثر نگذارد؟ آقای رئیسی گرانی بیداد می کند مردم هر روز شرایط سخت تری را تجربه می کنند ضمن احترام به اصناف، بازار را کنترل کنید. دولت تان را هم کنترل کنید حتی خدمات دولت هم هر روز گران می شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه اول تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آغاز سخن می خواهم از کویر بگویم، من زاده  کویر هستم و همشهری دکتر علی شریعتی که یادش گرامی باد. آنجا دیار مردان و زنان سخت کوشی است که خشونت طبیعت را به عطوفت انسانی مبدل ساخته اند، می خواهم از سرزمینی بگویم که مردمانش سربدار می دهند و تن به ذلت نمی دهند. آری می خواهم از سربداران بگویم اولین حکومت شیعی اثناعشری، از بیهق تاریخی و از پدر نثر پارسی ابولفضل بیهقی، هر چند منظومه حاج مولا هادی هنوز درس طلاب است اما منظومه درد محرومیت سرزمین حکیم سبزواری مشق هر شب مردم آن سرزمین مانده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس ادامه داد: امروز بحران های مختلف گریبان غرب خراسان را گرفته است، بحران آب، شبکه های فرسوده، بحران راه، حمل و نقل، بحران بیکاری. آقای وزیر نیرو مردم در روستاها و حتی شهرهای ما تشنه اند برای رفع عیوب شبکه های آب و تکمیل آبرسانی تدبیر و تعجیل کنید. آقای وزیر راه ما در نقطه اتصال چند استان قرار گرفته ایم، شاهراه های ارتباطی شرق کشور از غرب خراسان عبور می کند وضعیت جاده ها اسفبار است، هر روز جان مردم عزیز در جاده های مرگ سبزوار- بردسکن، سبزوار- قوچان و سبزوار- اسفراین از دست می رود و عده ای داغدارند. آقای قاسمی انتظار است رستم راه ها باشید آیا می دانید ما فقط در یک بخش محروم روداب ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی روستایی و عشایری داریم؟ به داد مردم برسید آقای رستم!

وی بیان کرد: سبزواری که با وجود همه ظلم ها از بسیاری از مراکز استان ها بزرگتر است سال ها در حسرت ریل مانده است، ۹۰ درصد زیر سازی ریل پیشرفت دارد آقای رستم یک همت کوچک دیگر بگذارید به راحتی می توانید ریل را به سبزوار برسانید. آقای رئیس جمهور منطقه غرب خراسان از حداقل ها محروم است با یک تصمیم درست و انقلابی خراسان غربی را در سرزمین سربداران برپا کنید تا این مردم به حداقل های اعتباری و مالی و توسعه ای دست پیدا کنند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: آقای رئیس جمهور تشکر می کنم که شر ارز ترجیحی را از اقتصاد بیمار کشور کم کردید اما مگر قرار نبود کنترل کنید که این کار به گرانی همه کالاها اثر نگذارد؟ آقای رئیسی گرانی بیداد می کند مردم هر روز شرایط سخت تری را تجربه می کنند ضمن احترام به اصناف، بازار را کنترل کنید. دولت تان را هم کنترل کنید حتی خدمات دولت هم هر روز گران می شود. می دانید چه خبر است؟ هر کس هر جور دلش می خواهد می فروشد، نه کنترلی، نه برچسب قیمتی، نه نظارتی و نه هیچ چیز دیگر به معنای واقعی کلمه بازار رها است به داد این مردم بی پناه و نجیب برسید.

عنابستانی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور بر اساس دستور رهبری عزیز انتظار است بودجه ۱۴۰۲ دگرگون شده به مجلس برسد، رویه بودجه نویسی از بودجه ردیف مدار به بودجه رسالت مدار و بودجه نتیجه مدار تغییر کند، بودجه ردیف مدار مدیران را وادار به هزینه کرد به هر قیمتی می کند و موجب هدر رفت میلیاردها میلیارد از بیت المال می شود در حالی که بودجه رسالت مدار و نتیجه گرا مدیران را به صرف جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات در جهت اهداف کمک می کند.

وی افزود: آقای رئیسی نظام بروکراسی لخت، خسته، فربه و پیچیده و پر از فساد و رانت را دگرگون کنید تا کشور نجات پیدا کند. نظام بروکراسی کشور را خفه می کند و اگر به فوریت اراده نکنید که این نظام را دگرگون کنید تمام منابع کشور را می بلعد و نظام را به ورشکستگی کامل خواهد رساند. دولت را بتکانید و آن را کارآمد کنید. فرآیندها را اصلاح کنید مشکل ازکارمندان های دولت نیست مشکل فرآیند معیوبی است که در آن گرفتار شده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور تقریبا نیمی از نظام ها و فرآیندهای حاکم در دولت اضافه است و باید دور ریخته شود این شجاعت در شما وجود دارد که یک انقلاب بروکراتیک در بدنه دولت به نفع مردم رقم بزنید.

انتهای پیام

کد خبر 6854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =