کد خبر 6880
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

جعفری:

هماهنگی بین همه ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه است

هماهنگی بین همه ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه است

معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: از وظایف ذاتی و رسالت اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری را ایجاد هماهنگی بین همه ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه دانست.

به گزارش نمایندگان ما، قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری درخصوص اهداف تشکیل نشست هم اندیشی شورای مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به عنوان نخ تسبیح و محور اصلی تعامل دستگاه‌های اجرایی با مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد زمینه این تعامل و همکاری را در راستای پیگیری موثر و مفید امور جاری دولت فراهم سازد.

جعفری افزود: معاونت پارلمانی رئیس جمهور در راستای هم افزایی فعالیت‌های معاونت‌ها و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که اصطلاحا میز دولت نامیده می‌شوند و نیز مدیران پارلمانی سایر نهادهای انقلابی تصمیم گرفته است برای هماهنگی کاملتر و کیفیت بخشی به تعامل بین دو قوه اینگونه جلسات هم اندیشی و همفکری را به صورت فصلی و در صورت نیاز در زمانبندی کوتاه تری بر گزار کند که اولین جلسه آن باموفقیت برگزار شد و بسیار رضایت بخش بود.

معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این جلسات در پیگیری مسائل جاری دولت، هماهنگی برای برنامه‌های آینده و غنا بخشیدن به حوزه تنقیح قوانین و تقویت سطح کارشناسی لوایح موثر باشد.

جعفری در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب د رخصوص ترجیح داشتن لوایح بر طرح اظهار داشت: معمولاً طرح ناشی از همفکری چند نماینده مجلس در اثر مواجهه با یک مشکل است که به صورت دوفوریتی یا عادی در مجلس مطرح و به تصویب می‌رسد که ممکن است فاقد مطالعات کارشناسی لازم بوده و چه بسا در روند اجرا با ضعف و مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی عنوان کرد: اما لایحه، نتیجه موضوع سنجی بدنه کارشناسی دولت و با بررسی خلاء قانونی و تعارض قوانین تدوین می شود و در وزارتخانه مربوطه به صورت مرحله به مرحله مورد بررسی و به کمیسیون تخصصی دولت ارائه می‌شود و این کمیسیون نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، آنرا به جلسه هیات دولت ارسال می‌کند و در دولت نیز پس از تبادل نظر تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: بی‌تردید وقتی لایحه با این فرآیند به تصویب نهایی برسد از جامعیت برخوردار بوده و موارد ضعف کمتری خواهد داشت و در این مسیر بدنه معاونت پارلمانی و مدیران کل امور مجلس دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند.

جعفری با اشاره به اینکه معاونت پارلمانی از دو حوزه تقنین و نظارت و هماهنگی برخوردار است تصریح کرد: برای اینکه این دو حوزه بتوانند وظایف و مسئولیت‌های خود را با دقت و درصد موفقیت بیشتری به انجام برسانند تشکیل چنین جلساتی می‌تواند در رسیدن به اهداف تعیین شده بسیار مفید موثر باشد.

انتهای پیام

کد خبر 6880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =