کد خبر 6918
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

رضازاده:

کشورهای عضو گروه بریکس در آینده ای نزدیک نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا خواهند کرد

کشورهای عضو گروه بریکس در آینده ای نزدیک نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا خواهند کرد

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد گروه بریکس در آینده ای نزدیک نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا خواهند کرد از این رو حضور کشورمان در نشست اخیر این گروه می تواند سرآغاز خوبی برای فعالیت های مشترک محسوب شود.

به گزارش نمایندگان ما، یعقوب رضازاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با محور سخنان رییس جمهور کشورمان در نشست ویدئوکنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس، گفت: امروزه احترام گذاشتن به منافع ملی کشورها و حق تصمیم گیری برای آینده ملت ها موضوعی است که مورد توجه قرار دارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع غربی ها خصوصا آمریکایی ها با بهره گیری از ابزارهای قدرت و اقتصاد همواره تلاش کردند کشورها را به خودشان وابسته کنند تا منافعشان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند دهه گذشته روند حاکم بر موازنه قدرت در دنیا تغییر کرد و این مهم موجب شد ملت ها و دولت ها درصدد ابزار قدرت در عرصه های سیاسی، اقتصادی و غیره باشند، ادامه داد: بر این اساس شاهد ابتکارهای جمعی و تشکیل نهادها و گروه های اقتصادی، سیاسی و غیره هستیم که درصدد تامین منافع مشترک در سطح منطقه ای و جهانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورها نیازهای مختلفی در عرصه تجاری و غیره دارند که با همگرایی و هم افزایی می توانند آنها را تامین کنند، افزود: در واقع کشورهایی که تحت یکجابنه گرایی و سلطه غرب قرار دارند و همچنین کشورهایی که اقتصاد نوظهور دارند می توانند با اقدامات جمعی منافع مشترک ایجاد کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کشورهای عضو گروه بریکس اعم از کشورهای روسیه، هند، برزیل و چین و آفریقای جنوبی در آینده ای نزدیک نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا خواهند کرد از این رو حضور کشورمان در نشست اخیر این گروه می تواند سرآغاز خوبی برای فعالیت های مشترک محسوب شود.

انتهای پیام

کد خبر 6918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =