کد خبر 13909
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

رضازاده:

توسعه تجارت خارجی تابوی تهدیدات کاخ سفید علیه ایران را نابود می‌کند

توسعه تجارت خارجی تابوی تهدیدات کاخ سفید علیه ایران را نابود می‌کند

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد هر چه میزان فعالیت های مشترک اقتصادی بین المللی و دوجانبه ایران با دیگر کشورها افزایش یابد، کاستی ها و دغدغه های ناشی از تحریم ها و محدودیت ها نیز کاهش می یابد.

به گزارش نمایندگان، یعقوب رضازاده با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تمرکز این وزارتخانه بر دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت خارجی، گفت: امروزه همه کارشناسان و سیاستمداران به این نتیجه رسیده اند که ایجاد منافع اقتصادی مشترک، می تواند در عرصه همکاری های سیاسی و بین المللی تاثیر پررنگی داشته باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی در دستگاه دیپلماسی کشورمان طی سالیان گذشته راه اندازی شد اما آنطور که باید نتوانست اهداف مدنظر را محقق کند،  اظهار کرد: این مهم در حالیست که با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تحرکاتی در این عرصه هستیم و بر این اساس رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات کشورمان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی ماه های گذشته شاهد افزایش همکاری های تجاری با کشورهای آسیایی و همچنین آفریقایی هستیم که نشان دهنده وجود برنامه برای توسعه دیپلماسی اقتصادی است، ادامه داد: در این میان نگاه دولتمردان از آمریکای لاتین نیز غافل نشده و تلاش های بیشماری برای حضور در حیات خلوت ایالات متحده شده است؛ هر چند باید یادآور شد کشورهای پرجمعیت با بازارهای مصرف خوبی در مکان های جغرافیایی یاد شده وجود دارد که می تواند برای تولیدات و محصولات ایرانی مقصد مناسبی محسوب شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد هر چه میزان فعالیت های مشترک اقتصادی افزایش یابد، کاستی ها و دغدغه های ناشی از تحریم ها و محدودیت ها نیز کاهش می یابد. در واقع برخی از کشورها به دلیل تهدیدات کاخ سفید از برقراری روابط اقتصادی با ایران خودداری می کنند لذا توسعه دیپلماسی اقتصادی و افزایش مراودات با کشورها خصوصا همسایگان می تواند این تابو را بشکند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت دیپلماسی اقتصادی کشورمان نسبت به گذشته رشد داشته اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله دارد لذا باید سیاست آسیا محوری و توجه به ظرفیت کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی که از سوی دولت سیزدهم مطرح شد، توسط دیپلمات های کشورمان به طور جدی پیگیری شود.

منبع :خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 13909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =