کد خبر 7133
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

رضایی:

ارتباط با شرق و همسایگان به جای ارتباط مطلق با غرب، موثر بوده و در آینده پویاتر و کارآمدتر می‌شود

ارتباط با شرق و همسایگان به جای ارتباط مطلق با غرب، موثر بوده و در آینده پویاتر و کارآمدتر می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم شاهد ترافیک ورود دیپلمات‌های دیگر کشورها به ایران اسلامی هستیم که نشان از موثر بودن رویکرد دیپلماتیک جدید کشور دارد.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و اهمیت این اجلاس گفت: همیشه رسیدن به یک نظام حقوقی موثر و کارآمد از اهداف نشست‌های سران کشورهای حاشیه دریای خزر بوده است. ولی بیشتر از این قضیه آنچه برای ما اهمیت بیشتری دارد دیپلماسی اقتصادی برای خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از محورهای که می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها به ما کمک کند استفاده از ظرفیت همسایگان جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است، البته برای رفع مشکلات موجود و افزایش دیپلماسی اقتصادی با این کشورها نیازمند سرمایه‌گذاری در زیر ساخت های حمل و نقل است.

وی یادآور شد: حوزه حمل‌ونقل، ترانزیت، تجارت، ساخت تجهیزات بندرگاهی و کشتی‌های رورو، خطوط آهن، افزایش سردخانه‌ها و ... از جمله مواردی است که باید در توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر برای افزایش دیپلماسی اقتصادی مد نظر قرار گیرد که علاوه بر کمک به بهبود اقتصادی کشور به بی اثر کردن تحریم‌ها منجر می‌شود.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوآپ‌گازی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان و اهمیت آن اظهار کرد: این موضوع می‌تواند هم از حیث اقتصادی به ما کمک کند و هم در فصل سرما و با افت فشار در شهرهای شمالی کشور در تامین گاز این شهرها موثر واقع شود.

رضایی با اشاره به اقتدار دیپلماسی جمهوری اسلامی در آسیا و حوزه همسایگان گفت: در دولت سیزدهم شاهد ترافیک ورود دیپلمات‌های دیگر کشورها به ایران اسلامی هستیم که نشان از موثر بودن رویکرد دیپلماتیک جدید کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ارتباط با شرق و همسایگان به جای ارتباط مطلق با غرب، موثر بوده و در آینده پویاتر و کارآمدتر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7133

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =