کد خبر 1114
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

عزیزی:

هدف مشترک مجلس و دولت دیپلماسی فعال است

هدف مشترک مجلس و دولت دیپلماسی فعال است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هدف مشترک مجلس و دولت در زمینه سیاست خارجه، دیپلماسی فعال است.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم عزیزی شنبه ۱۳ شهریور با تشریح اهداف سفر عراق و شرکت در کنفرانس بغداد، به خبرنگاران گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در تعاملات منطقه ای و بین المللی دیپلماسی فعال سیاسی است که در کنفرانس بغداد نیز این رویکرد دنبال شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: کشورهای حاضر در کنفرانس بغداد نیز بر نقش تاثیر گذار ایران بر معادلات منطقه و جهان تاکید کرده و خواستار استحکام روابط کشورها در تمام زمینه ها بودند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای هیئت ایرانی با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق نیز گفت: در این دیدارها بر حل مشکلات و موانع به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید شد و دو کشور نیز خواهان این موضوع در همه زمینه ها بودند.

عزیزی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت جدید در عمق بخشی به دیپلماسی فعال و در تراز اندیشه های انقلاب اسلامی، امروز بهترین شرایط برای تعاملات عالی با کشورهای منطقه و جهان فراهم شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست خارجی ما بر حفظ منافع ملی و عزت و احترام متقابل استوار شده لذا هر کشوری عزت ملت ایران را حفظ کند، می تواند در تعاملات مورد توجه قرار گیرد.

عزیز خاطرنشان کرد: تاکید ما در این سفر حل مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه بود که این مسئله نیز مورد پذیرش کشورهای دیگر نیز بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسعه و عمق بخشی به دیپلماسی فعال اقتصادی را از دیگر نکات کنفرانس بغداد عنوان کرد و گفت: این توسعه مورد تاکید مجلس یازدهم است و دولت نیز عزمی جدی در این رابطه دارد.

عزیزی ادامه داد: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی میان کشورهای منطقه موجب رونق، رفاه و آسایش مردم نیز خواهد شد لذا همگان بر این مسأله تاکید داشتند.

کنفرانس بغداد چندی پیش با حضور مقامات ارشد کشورهای ایران، عراق، عربستان، امارات، مصر، فرانسه و... به منظور بررسی زمینه های مشترک همکاری و تحولات منطقه برگزار شد که هیات ایرانی نیز به سرپرستی حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست حاضر شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1114

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =