کد خبر 1123
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

مقتدایی:

تشکیل «کمیته دیپلماسی اقتصادی» در کمیسیون امنیت ملی

تشکیل «کمیته دیپلماسی اقتصادی» در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به منظور توجه بیشتر به اصل مهم دیپلماسی اقتصادی با پیگیری‌هایی که داشتیم کمیته دیپلماسی اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم برقراری روابط حسنه با کشورهای حوزه خلیج فارس و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: برای محقق شدن بحث دیپلماسی اقتصادی کمیته‌ای را تحت عنوان کمیته دیپلماسی اقتصادی برای نخستین بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکیل دادیم تا بیش از گذشته به این مقوله مهم در وزارت امور خارجه توجه شود.

وی افزود: در مذاکراتی که با وزرای مرتبط با موضوع دیپلماسی اقتصادی مانند وزرای امور خارجه، صمت، جهاد کشاورزی و نفت انجام دادیم متذکر شدیم که بحث دیپلماسی اقتصادی را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهند و در بیان خود در صحن علنی مجلس به این موضوع مهم اشاره کنند که تقریباً تمام این وزرا به طور مشخص به موضوع دیپلماسی اقتصادی در سخنرانی و برنامه‌ای که به مجلس ارائه دادند، اشاره کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه هم اکنون نقش این شهر در تحقق دیپلماسی اقتصادی باید برجسته شود، تصریح کرد: اصفهان قطب تولیدات کشاورزی و دامداری است و در عرصه صنعت گردشگری و زمینه‌های مختلف سلامت و بهداشت می‌تواند حدی از گردشگری را به این سمت پیش ببرد و هم‌اکنون باید مورد حمایت قرار گیرد و زمانی که دیپلماسی اقتصادی کشور فعال شود این حمایت‌ها را برای اصفهان تأمین خواهیم کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره خواهان ایجاد روابط حسنه مبتنی بر حسن همجواری با کشورهای هسایه خود بوده است و همیشه در این خصوص حسن نیت از خود نشان داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1123

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =