کد خبر 233
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

رحیمی جهان آبادی:

شکل‌گیری پیمان‌های منطقه‌ای و ارزهای مشترک راهکاری برای مقابله با سلطه آمریکا است

شکل‌گیری پیمان‌های منطقه‌ای و ارزهای مشترک راهکاری برای مقابله با سلطه آمریکا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برای افزایش تعاملات اقتصادی باید به سمت همکاری بر اساس پول های مشترک حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، جلیل رحیمی جهان ابادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اهمیت بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه، گفت: پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، غربی ها تلاش کردند فضایی بر پایه برتری و قدرت در حوزه اقتصادی و امنیتی ایجاد کنند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی کشورها در آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و غیره برای مقابله با این مهم و رهایی از نظام سلطه، فعالیت هایی را به صورت منطقه ای انجام می دهند.

وی ادامه داد: در واقع شکل گیری اتحادیه های منطقه ای سبب کاهش آثار سیاست های نظام سلطه  و قدرت طلبی ایالات متحده می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی دارای ظرفیت های اقتصادی خوبی هستند، افزود: در این میان کشورهایی مانند ایران اسلامی با تحریم دست و پنجه نرم می کنند که البته این امر نیز دائمی نخواهد بود؛ برای رهایی از این مهم باید به سمت همکاری های منطقه ای مانند پیمان اکو، شانگ‌های، آ.سه.آن، اتحادیه آفریقا و غیره حرکت کنیم.

رحیمی جهان آبادی گفت: تاکنون طی یک دهه گذشته همکاری ها میان آسیا و اروپا شدت گرفته که فعالیت در این عرصه نیز می تواند بخش عمده ای از فشارهای آمریکایی ها را کاهش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران با کشورهای حوزه دریای مدیترانه، آسیا، کشورهای عربی و حتی آفریقایی تعامل و همکاری می کند اما برای افزایش تعاملات اقتصادی باید به سمت همکاری بر اساس پول های مشترک حرکت کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =