کد خبر 352
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

مرحبا:

طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور کارشناسان بررسی شد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور کارشناسان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستور کار امروز یک شنبه (17 مرداد ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار امروز کمیسیون ادامه رسیدگی به طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود، در همین راستا دستگاه‌های مختلفی از جمله نماینده‌های بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق تعاون، اتاق اصناف و وزارت راه وشهرسازی به عنوان مهمان و کارشناس در کمیسیون حضور داشته و نظرات خودشان را بیان کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه در خصوص مسائلی همانند حجم و نوع تراکنش‌هایی که باید به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و نیز رویکرد قانون در خصوص اینکه به منظور تنظیم گری برای سرمایه‌های مولد بوده و یا درآمد زایی، بحث و گفت و گو صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به نهایی نشدن متن قانون، به مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت داده شد تا پایان هفته ویرایش نهایی متن قانون را تهیه و به منظور بررسی نهایی به کمیسیون ارائه کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین  گزارشی در خصوص تخلفات مربوط به اجرای قانون چک ارائه شد و  نماینده بانک مرکزی توضیحات خودش را ارائه کرد. بررسی در رابطه با موضوع مذکور ادامه داشته و از سایر دستگاه‌ها نیز استعلام گرفته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کشور در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی قرار داشته  از این رو برخی تاخیرات در اجرای قانون ممکن است به خاطر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده باشد، لذا بررسی‌ها ادامه داشته تا در جلسه بعد گزارش تکمیلی را ارائه کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 352

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =