کد خبر 6937
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

حیدری:

افزایش جمعیت براساس داده‌های علمی باشد

افزایش جمعیت براساس داده‌های علمی باشد

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست که یا طرح سوال از وزرا را امضا نکنند یا اگر امضا کردند، امضاهای خود را پس نگیرند، چراکه یکی از شائبه برانگیزترین اقدامات، پس گرفتن امضاها می باشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، شهریار حیدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه ۵ تیر مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده حوزه شهرستان های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که ۸ سال جنگ را تحمل کردیم و معنا و مفهوم امنیت و ناامنی را به خوبی می دانیم، از تلاش های صادقانه و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، مرزبانی و نیروی انتظامی در حفظ امنیت و ثبات در مرزهای کشور کمال تشکر را دارم و خداقوت عرض می کنم.

وی در ادامه در تذکری خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: یا طرح سوال از وزرا را امضا نکنید یا اگر امضا کردید، امضاهای خود را پس نگیرید. یکی از شائبه برانگیزترین اقدامات، پس گرفتن امضاها می باشد. چگونه می خواهیم برای مردم تشریح کنیم که دلیل پس گرفتن امضاهایمان خدای نکرده ناصحیح نبوده است؟

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس در تذکری خطاب به رییس جمهور گفت: انتظار داشتیم زودتر از همه استان ها به استان کرمانشاه به عنوان استانی محروم و مظلوم که رتبه اول بیکاری در کشور را دارد، سفر نمایید و ان شاءالله با سفر مبارک خود، مرهمی بر زخم هایشان باشید. لطفا به این انتظار، پایانی شیرین دهید.

حیدری افزود: سال گذشته، قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران تصویب و برای اجرا به وزارتخانه ها و زیرمجموعه هایشان ابلاغ شد و در سال ۱۴۰۱ نیز تمدید گردید. چرا به هر بهانه ای در مسیر این قانون عادلانه و انقلابی سنگ اندازی می شود؟ آیا پرسیده اید که چند درصد از مشمولان این قانون تاکنون تبدیل وضعیت شده اند؟

وی در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار داریم که مرز خسروی را به عنوان نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات و امن ترین مرز و مرز بین المللی به صورت ۲۴ ساعته برای زائران، ترانزیت، مسافران و صادرات فعال نماید.

نماینده مردم  قصرشیرین در مجلس در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و دبیر شورای مناطق آزاد گفت: در راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین تسریع فرمایید. مردم انتظار دارند که این اقدام را عملیاتی کنید.

حیدری در رابطه با اصلاح نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: انتظار داریم بر اساس آموزش روز کشورهای پیشرفته، نه براساس سلیقه وزرا و افراد، ساختار نظام آموزشی کشور را اصلاح نمایید. همچنین افزایش جمعیت که مورد تاکید و انتظار مقام معظم رهبری است، براساس داده های علمی و وضعیت موجود و همچنین تصویب مجلس در قالب طرح، در قالب امنیت اقتصادی و اجتماعی مادران اعم از شاغل و خانه دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن براساس معماری روز و امنیت باشد، گفت: رونق تولید و توسعه صادرات در اولویت نهادهای اقتصادی قرار گیرد. ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی و قراردادی و حمایت از این طرح که در چند روز گذشته مورد تاکید و تلاش نمایندگان در قالب طرح موثر بود، انتظار داریم که عملیاتی و عملی گردد. همچنین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، حق التدریسی ها و برون سپاری ها را عملیاتی کند.

نماینده قصر شیرین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان می خواهم طرح های اولویت دار را در اولویت کار مجلس قرار دهید. یکی از اولویت ها توجه به مناطق محروم است. مناطق محروم همان مناطق مرزی هستند که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 6937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =