کد خبر 6989
۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

آزادی‌خواه:

پرونده سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شود

پرونده سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شود

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: تقاضا دارم پرونده سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد به کمیسیون اصل ۹۰ یا مراجع قانونی ارجاع و موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد در اظهاراتی با اشاره به انتقاد توئیتری وزیر راه و شهرسازی از عملکرد مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: باید به آقای وزیر راه گفت که شما وزیر دولت آیت الله رئیسی هستید و این دولت، دولت بزرگی است و با عزمی راسخ آمده است؛ توئیتی که از آقای وزیر در فضای مجازی خطاب به مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پخش شد خیلی کار خوبی نبود. چرا که عده‌ای از هموطنان در اینجا جانشان را از دست دادند و خانواده هایی داغدار شدند اما آقای وزیر خطاب به مدیرعامل تحت نظر خود توییت کرده است؛ همانطور که برخی گفته اند اگر آقای وزیر مطلب مورد نظر خود را از طریق اتوماسیون اداری مطرح می‌کرد زودتر به دست منصوبان خود می رسید.

وی با اشاره به متن گزارش کمیسیون کمیسیون عمران گفت: بر اساس آنچه که در گزارش آمده یکی از ۷ نقص منجر به این سانحه سرعت بالای قطار بوده است؛ چند بار باید از این اتفاقات بیفتد؟ اگر تصادفی در دنیا اتفاق می افتد متاثر از آثار علل و عواملی است که می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدایت قطار توسط لوکوموتیوران پایه سه ممنوع است، خاطرنشان کرد: هر کسی که مجوز هدایت قطار توسط لوکوموتیوران پایه ۳ را داده است باید به اشد مجازات محکوم شود و نباید در این خصوص کوتاه آمد.

آزادی خواه با اشاره به قرار داشتن بیل مکانیکی در مسیر قطار افزود:  پیمانکار تعمیر و نگهداری خط آهن بین مکانیکی روی ریل نگه داشته است و ناظر مقیم نیز در آنجا وجود نداشته است این در حالی است که هر پیمانکاری که مشغول به کار است یک ناظر مقیم نیازمند است.

وی با بیان اینکه علل و عوامل مطرح شده برای سانحه ریلی قطار مسافری مشهد یزد واقعاً مضحک و خنده دار است، اظهار کرد: تقاضا دارم این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ یا مراجع قانونی ارجاع و تا حصول نتیجه پیگیری شود و نتیجه آن نیز به اطلاع خانواده های داغدار برسد تا بدانند نمایندگان مجلس پیگیر مشکلات آنها هستند.

انتهای پیام

کد خبر 6989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =