کد خبر 7057
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

حیدری:

لغو تمام عناوین تحریمی جز اولویت‌های ماست

لغو تمام عناوین تحریمی جز اولویت‌های ماست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان بر لغو تمام عناوین تحریمی تاکید دارد، گفت: باقی ماندن یک عنوان تحریمی، بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید در آینده خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز مجدد مذاکرات برجام، گفت: محل انجام مذاکرات مهم نیست اما نتیجه آن حائز اهمیت است، هرچند وقتی در کشورهای منطقه مذاکرات انجام شود، ماهیت مذاکرات متفاوت خواهد شد با این تفاوت که قطر کشور مستقل و قطعا میزبان خوبی برای طرفین خواهد بود. بر اساس قواعد بین‌الملل کشوری که برای انجام مذاکرات و به نتیجه رساندن آن اعلام آمادگی می‌کند، کشور مطمئن و میزبان خوبی می‌تواند باشد. بنابراین انجام مذاکرات در منطقه نسبت به فضای وین بهتر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات وین و توافقاتی که قبلا انجام شده بود، افزود: توافقات هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، دو طرف یعنی ایران و ۴+۱ تمایل دارند که مذاکرات به سرانجام برسد، مذاکرات از سال ۲۰۱۵ تاکنون ادامه دارد و نوسانات و فراز و نشیب‌هایی فراوانی در این مدت داشته است.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تغییری در لیست تحریم‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد: دولت قبل تلاش‌های بسیاری کرد و اقداماتی را رقم زد، با تلاش تیم مذاکره کننده دولت قبل بخشی از عناوین تحریمی برداشته شد، دولت جدید در راستای همان مذاکرات ولی با رویکرد جدید مذاکرات را ادامه داد، در جلساتی که داشتیم از موافقت با برداشتن بخشی دیگر از تحریم‌ها خبر دادند. وی تصریح کرد: باقی ماندن یک عنوان تحریمی، بهانه‌ای برای تحریم‌های جدید در آینده خواهد شد لذا تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید دارد که همه عناوین تحریم باید برداشته و لغو شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو همه تحریم‌ها و حل‌وفصل تمام موضوعات در این زمینه است، گفت: لغو تمام عناوین تحریمی جز اولویت‌های ماست، امیدواریم نتایج بعد از سالها مذاکرات به نتیجه برسد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 7057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =