کد خبر 7064
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

الهیان:

دیدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس آژانس ادیان گرجستان

دیدار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با رئیس آژانس ادیان گرجستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس آژانس ادیان گرجستان گفت: در ایران، ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی و همکاری دارند و آزادی عقیده و مذهب در تعالیم اسلامی، اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با زازا واشاقمادزه، رئیس آژانس ادیان گرجستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، الهیان ضمن اشاره به وجود کلیساهای متعدد در گرجستان، گفت: این موضوع نشانه توجه مردم گرجستان به دین و مذهب است، دین عنصر جدایی ناپذیر زندگی بشریت است و با سرشت انسان ها پیوند عمیقی دارد و ادیان اسلام و مسیحیت پیوند دیرینه ای با یکدیگر دارند و وجه اشتراک این دو دین، الهی بودن آن‌هاست.

وی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال ادیان الهی، گفت: در ایران، ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی و همکاری دارند و آزادی عقیده و مذهب در تعالیم اسلامی، اهمیت ویژه ای دارد. همه اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، نماینده دارند و انجمن های مسیحی و یهودی در ایران فعالیت دارند.

الهیان همچنین با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در مبارزه با جریان های افراط گرایی و تروریسم مانند داعش اظهار داشت: ایران در مسیر مبارزه با گروه هایی که با ترویج خشونت به دنبال اسلام هراسی هستند، محبوب ترین فرمانده خود یعنی سردار سلیمانی را تقدیم کرده است؛ فردی که در سوریه و عراق با تروریست ها مبارزه کرد و زنان و فرزندان اقلیت های دینی از جمله مسیحی، یهودی و زرتشتی را از چنگال داعش نجات داد.

در ابتدای این دیدار نیز رئیس آژانس ادیان گرجستان گزارشی از اقدامات آژانس در رابطه با اقلیت های دینی در گرجستان و آخرین وضعیت آن ها ارائه داد.

انتهای پیام

کد خبر 7064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =