کد خبر 7069
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

عسکری:

باید کشت توتون در کشور توسعه یابد

باید کشت توتون در کشور توسعه یابد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: باندهای مافیایی خارج از کشور خصوص آمریکایی ها بر تولید توتون کشور ما سایه انداخته اند لذا برآورد این است که برای ۱۲ میلیون نفر سیگاری کشور تولید توتون را افزایش دهیم.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک مدیران استانی با نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: باید کشت توتون در کشور توسعه یابد و برای تحقق این امر گیلان ظرفیت بسیار مناسبی است.

وی افزود: باندهای مافیایی خارج از کشور خصوص آمریکایی ها بر تولید توتون کشور ما سایه انداخته اند لذا برآورد این است که برای ۱۲ میلیون نفر سیگاری کشور تولید توتون را افزایش دهیم.

عسکری یکی از مصوبات مهم وزارت جهاد کشاورزی را افزایش کشت توتون عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده است حتما به نقطه مطلوبی می رسیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: گیلان می تواند برای توتون بسیار بیشتر از میزان کنونی محصول تولید کند.

وی در ادامه به مزیت تولید کیوی در گیلان هم اشاره کرد و ادامه داد: روسیه از مشتری های مهم کشور ما برای کیوی گیلان است و ضروری است علاوه بر حفظ بازارهای موجود به فکر توسعه بازارهای این محصول نیز باشیم.

عسکری گفت: برنامه ریزی شود تا شاهد بهبود روابط و ارتقای صادرات محصولات کشاورزی کشور در گیلان باشیم.

رئیس کمسیون کشاورزی مجلس افزود: نیاز است فضاهای خوبی برای صادرات ایجاد کنیم و در خصوص گمرک گله مندی هایی به ما رسیده و باید کارها دنبال شود تا مشکلات را حل کنیم.

وی تاکید کرد: کامیون های محصولات مختلف نباید در یک صف قرار بگیرند و اولویت بندی صادرات ضروری است، زیرا برخی از محصولات فسادپذیر باید زودتر به مقصد برسند.

عسکری با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی مسئولان و متولیان پای کار بیایند تا به نقطه مطلوبی برسیم، یادآور شد: برای خرید محصولات کشاورزی در سازمان تعاون روستایی اتفاقات خوبی افتاده است و با استفاده از ظرفیت ها می توان فضا را رو به جلو برد.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ آینده جنگ غذاست ‌و ما باید به گونه ای عمل کنیم که پیروز باشیم، گفت: گیلان با وجود آمار بالای فارغ تحصیلان کشاورزی می تواند یک استان پایلوت باشد و اگر از این فرصت استفاده نکند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: در بحث کشت های گلخانه ای، گیلان به دلیل اقلیم خوب می تواند پیشرو باشد و لذا تلاش کنیم اصلاح ساختاری انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 7069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =